جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدی محمدی فر معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب فاطمی(س) بود، گفت: «سیدالشهدای مقاومت» معتقد بود که خدمت به مردم خدمت به اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت الاسلام مهدی محمدی فر، شامگاه شنبه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت علی بن ابیطالب(ع) محله فرهنگیان فاز یک کرمانشاه با گرامیداشت ایام فاطمیه(س) و فجر انقلاب، با بیان حدیث نبوی(ص) که می فرماید: «فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ‏فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی...»؛ اظهار داشت: بهترین شاخصه تولی و تبری جهت فهم بهتر فرهنگ فاطمی(س)، رجوع به احادیث اهل بیت(ع) در خصوص مقام و منزلت حضرت صدیقه کبری(س) می باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه گفت: با وجود درس ها و نکات عبرت آموز در سیرۀ زندگی حضرت زهرا(س)، پیرو واقعی آن حضرت کسی است که در مقام عمل، عامل به فرامینش باشد.

وی با بیان اینکه سعی کنیم در مکتب فاطمی(س) شاگردان بصیری باشیم، افزود: خداشناسی، ولایتمداری در آن شرایط خاص و حساس و همچنین تربیت فرزند، همسرداری، مردم داری و خدمت به خلق خدا...، در سبک زندگی فاطمی وجود دارد.

حجت الاسلام محمدی فر خاطرنشان کرد: از جمله درسهایی که از دانشگاه فاطمی(س) باید بگیریم، عبادت، تعبد ، بصیرت و دفاع از ولایت در آن شرایط خاص و حساس و همچنین درس تربیت فرزند و شوهرداری، مردم داری و خدمت به خلق خدا می باشد.

وی ادامه داد: صدیقه کبری(س) گنجینه ادب و معرفت الهی است و بزرگان دین و علمای نستوه جرعه نوشان اقیانوس فاطمی(س) بوده و به تبع شهدا که پرورش یافتگان مسجد و منبر هستند، در حقیقت فدائیان مکتب زهرایند.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اینکه شهید سلیمانی تربیت یافته مکتب فاطمی(س) بود، ادامه داد: «سیدالشهدای مقاومت» معتقد بود که خدمت به مردم خدمت به اسلام است.

حجت الاسلام محمدی فر در پایان اظهار کرد: هر چه بیشتر خود و خانواده را در مسیر تربیت، ادب و بصیرت فاطمی(س) قرار دهیم، خود را از منجلاب گناه دور نموده و زمینه را برای پرورش انسانهای والا و وارسته جهت ادامه مسیر آل الله برداشته ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha