جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
در روز جهانی حجاب: همدلی میلیون ها نفر با زنان مسلمان

حوزه/ یک زن مسلمان نیویورکی کمپین هشتگ روز جهانی حجاب را در سال 2013 آغاز کرد و همزمان با آن هر سال میلیون ها مسلمان و غیرمسلمان در سرتاسر جهان در این روز حجاب به سر می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ummid، درحالی که دیروز، اول فوریه ، روز جهانی حجاب برگزار شد، میلیون ها غیرمسلمان در سرتاسر جهان، با گذاشتن روسری و حجاب سر کردن، با زنان محجبه ابراز همدلی کردند.

صدها هزار زن با اعتقادات دینی، رنگ پوست و قومیت و نژادهای مختلف در سرتاسر جهان، شنبه هشتمین سالگرد «هشتگ روز جهانی حجاب» را برگزار کردند.

 مدارس، دانشگاه ها ، دفاتر و خیابان ها به شکل خاصی تزئین شده بودند و بسیاری زنان با حجاب ها و روسری های رنگارنگ برای ابراز همبستگی با زنان مسلمان در محل کارشان حاضر شدند.

گفتنی است کمپین روز جهانی حجاب در سال 2013 توسط نظمه خان، یک مسلمان محجبه نیویورک آغاز شد. و هدف آن مقابله با آزار و اذیتی بود که زنان مسلمان به دلیل داشتن حجاب اسلامی در کشورهای غربی با آن مواجه هستند. برگزارکنندگان از زنان غیرمسلمان خواستند تا در این روز برای نشان دادن همبستگی با زنان مسلمان در سرتاسرجهان حجاب بپوشند.

در همین راستا هزاران زن مسلمان عکس هایشان را در پیام های توییتری ودیگر شبکه های مجازی با حجاب منتشر کرده و همین مسئله باعث شد که هشتگ روز جهانی حجاب نه تنها در روز شنبه 1 فوریه 2020، بلکه روز یکشنبه نیز به حالت ترند جهانی دربیاید.

ربکا بورتون که مسلمان نیست نوشت: من اولین بار بود که در این کمپین شرکت می کردم و بسیار لذت بخش بود. من حس حجاب سر کردن را دوست دارم و ممکن است بیشتر به پوشیدن آن روی بیاورم.

فرح اکلیف نوشت: حجاب زیباترین مفهومی است که درک شده است. شما نیاز ندارید که دیگران زیبایی شما را ببیند. به قل خود توجه کنید این تنها چیزی است که می تواند شما را زیبا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha