جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی آملی

حوزه/ امروز هنوز بعد از ۱هزار و ۴۰۰ سال بعضی در مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تشکیک قائل اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی بعد از ظهر امروز در همایش سیر مطالعاتی آشنایی با منظومه فکری رهبر انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد گفت: انسان برای خلیفه الهی راه زیادی در پیش دارد. البته این طوری نیست که کسی نتواند به این مقام برسد.

این استاد حوزه با بیان این که انسان برای رسیدن به مقام خلیفه الهی باید محبوب اهل بیت(ع) باشد، اظهار داشت: شهدا، محبوب اهل بیت(ع) بودند و برای همین توانسته اند به بالاترین مقام برسند.

وی با بیان این که انقلاب با محوریت تقلید دینی فقهی آغاز شد بیان داشت: انقلاب با جملاتی چون عالم در محضر خدا است، آغاز و ماندگار شد. این مسئله ای بود که امام راحل آغاز کرد و رهبر انقلاب هم برنامه هایش را در همین راستا پیش برده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی گفت: امروز یکی از رسالت های مهم هر فردی در جامعه تلاش برای ماندگاری و تدام انقلاب و تقویت تقوای الهی و ارزش های دینی است.   

این استاد حوزه افزود: یکی از مشکلات جامعه ضعف در مسائل دینی، الهی و بی توجهی به مسئله ولایت فقیه است.

وی بیان داشت: امروز هنوز بعد از ۱هزار و ۴۰۰ سال بعضی افراد در مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر تشکیک قائل اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی گفت: انقلاب بر اساس هدایت های رهبری انقلاب تا کنون پشرفته و از این به بعد هم این گونه خواهد بود. اما مسئله ای که نباید به آن بی توجه بود، تقویت بنیادین فقهی ارزشهای دینی و آرمانهای دینی است.

این استاد حوزه افزود: اگر قرار است انقلاب ماندگار شود، باید مبانی دینی و اعتقادی و ارزشهای دینی جوانان تقویت شود.

وی با بیان این که معامله قرن در حقیقت حصار کشیدن و حفظ و حراست جبهه استکبار از رژیم صهیونیستی است افزود: این ها نشان می دهد که دشمن از انقلاب و ارزشهای دینی می ترسد و برای همین به دنبال حصار کشیدن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی گفت: امروز یکی از کارهایی که در تداوم و ماندگاری انقلاب لازم است انجام شود، تقویت باورهای دینی است. باید برگزاری سیر مطالعاتی اندیشه سیاسی امام خامنه ای هم در همین رابطه باشد.

این استاد حوزه افزود: امروز معتقدیم مردم هنوز به جایگاه توحید، ولایت و مسائل اعتقادی پی نبرده و معرفت پیدا نکرده اند. اگر معرفت پیدا می کردند، حیران و سرگردان نبودند.

وی بیان داشت: اگرکسی دلسوز انقلاب است، باید بنیانهای دینی و اعتقادی را تقویت کند. راه برون رفت از مشکلات و پیروزی بر دشمنان از همین منظر است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی آملی گفت: در پیرو همین مسئله بنیادی، تقویت امربه معروف و نهی از منکر قرار دارد و امید است نام کسانی از صندوق های رأی  دربیاید که دلسوز ارزشهای دینی و اعتقادی باشند.

این استاد حوزه افزود: اگر توجه به ارزشهای دینی وانقلابی نباشد، ممکن است ۴۵ میلیون نفر در پای صندوق رأی حاضر شوند، ولی از صندوق ها افرادی بیرون بیایند که چندان با احیاء دین و ارزشهای دینی موافق نیستند.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha