جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بزرگداشت یک رویداد میان ادیانی 800 ساله در اوکلند

حوزه/ مراسمی در مسجد اوکلند، به مناسبت تعامل هشت قرن پیش شاه مسلمان، سلطان کمال و سنت فرانسیس آسیزی، از شخصیت‌های مقدس مسیحیان که 8 قرن پیش در مصر اتفاق افتاده، برگزار شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از nzcatholic، بزرگداشت میهمان نوازی یک سلطان مسلمان از سنت فرانسیس آسیزی، یکی از مشهورترین و مقدس‌ترین شخصیت‌های عالم مسیحیت، و ایجاد یک رابطه میان ادیانی که 800 سال پیش در مصر اتفاق افتاد ، توسط جامعه اسلامی اوکلند برگزار گردید.

 این مراسم به به مناسبت هشتصدمین سالگرد دیدار سلطان الملک الکمال و سنت فرانسیس 800 سال پیش در دمیته مصر برگزار شد و مسیحیان فرانسیسکن همراه با مسلمانان برای شام میان ادیانی به مسجد دعوت شدند.

در این مراسم مسلمانان و مسیحیان، حضور یافته و به صرف غذای حلال و گیاهی، میهمان مسجد بودند و سخنرانانی از دو طرف به صحبت پرداخته و درباره تاریخ روابط میان دو ملت گفتگو کرده و اهمیت همدلی میان مذهبی را در کنار احترام و حفظ ارزش های دینی، متذکر شدند.

فیلیپ جفاریز از جانب مسیحیان گفت: ما می دانیم که میهمان نوازی خوبی از فرانسیس توسط مسلمانان انجام گرفت و او که همراه با هیاتی مذهبی رفته بود تا طرف مقابل را هدایت کند، خودش تحت تاثیر قرار گرفته بود.

 وی افزود: در زمانه کنونی نیز ما سعی داریم همان کار را انجام دهیم و همان رویه را پیش ببریم و با خواهران و برادر مسلمان مان تعامل خوبی داشته باشیم.

 فیلیپ خاطرنشان کرد در عصر کنونی که جامعه به سرعت به سمت سکولار پیش می رود، چنین طرز برخوردی از اهمیت زیادی برخوردار است. درصد بالایی از جامعه از دین گریزان شده اند و ما معتقدان به خدا باید متحد بمانیم و ماموریت مشترک ما در جامعه هدایت آن ها به راه راست است.

محمد کلام به نمایندگی از جامعه مسلمانان گفت: برای ما که اینجاییم، این گفتگو و تفاهم متقابل و نگاه کردن به تاریخ بسیار مهم است. و معتقدیم که نمی توان پیشرفت کرد مگر اینکه تاریخ را بهتر بشناسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha