جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس کلام ولی فقیه را برای جامعه حجت دانست و گفت: باید خداوند را شکر کنیم که در دوران حاکمیت دین رشد پیدا کردیم، و در مرحله دوم جای شکر است که از ارکان نظام مقدس اسلامی دفاع می کنیم، همچنین باید نهی از منکر از مسئولانی که در بدنه نظام قرار دارند را مد نظر قرار دهیم تا مشکلاتی که وجود دارند برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمه محمودیه شیراز، ضمن تبریک به  ایام الله دهه مبارکه فجر اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خطبه اخیر ایام الله را به زیبایی تفسیر کردند. ایشان ایام الله را روزهایی دانستند که تجلی قدرت الهی نمایان تر می شود.

وی، براندازی نظام شاهنشاهی، جنگ هشت ساله دفاع مقدس، جریان صحرای طبس و ۹ دی را جزو ایام الله دانست و اضافه کرد: در این ایام  تجلی قدرت الهی برجسته تر از دیگر ایام است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس عنوان کرد: در شرایطی که محاسبات ظاهری خلاف آن را اقتضا می کند، تجلی قدرت خدا پیروزی را برای جبهه حق در ایام الله ها رقم می زند.

وی به تفسیر دعای عرفه پرداخت بیان داشت: امام حسین(ع) با دعای روز عرفه اوج بندگی خود را به پروردگار نمایان می کند، سپس حضرت در مقام بیان یکی از نعمت های پروردگار به دنیا نیامدن در زمان کفر و به دنیا آمدن در زمان حاکمیت اسلام اشاره می کند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار میمندی خاطرنشان کرد: اکنون این نعمت به دنیا آمدن در زمان حاکمیت اسلام شامل ما شده است.

وی بیان کرد: در ۴۱ سال گذشته به برکت خون شهدا و امام راحل انقلاب اسلامی شکل گرفت و حاکمیت دین در ایران ایجاد شد، شعار اساسی مردم در کنار استقلال آزادی حکومت اسلامی بود یعنی استقرار حاکمیت دین و اسلام، بزرگترین برگ برنده ایران بود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ابراز کرد: امامان در شرایطی قرار گرفته بودند که اجازه ایجاد حاکمیت دینی را به آنان ندادند، پس از مدت طولانی فقیهی آمد و این رسالت را انجام داد، جهت توحیدی بودن نظام سیاسی بسیار مهم و ارزشمند است، اما ما بقی امور اعتباری است.

وی تصریح کرد: در اسلامیت نظام سیاسی ما که بعد از انقلاب شکل گرفت دو وجه وجود دارد که یکی از آن وجود ولایت فقیه و دیگری شورای نگهبان به عنوان یک نهاد حقوقی است که وظیفه آن کنترل قوانین مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام والملمسین استوارمیمندی مطرح کرد: حوزه های علمیه متکفل دفاع از دو رکن ولایت فقیه و شورای نگهبان است که شرط اسلامیت نظام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط فقیه اشاره و عنوان کرد: شبیه ترین افراد به امامان معصوم(ع) فقیهان هستند، در هیچ کشوری وجود ندارد، که شرط ریاست و مدیریت حاکم، عدالت باشد، اما در کشور ما شرط ولی فقیه، عادل بودن است، در هیچ جای عالم وجود ندارد که شرط اصلی حاکم، اجتهاد باشد.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه شروط حجیت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: حجیت اعم از عصمت است، هر معصومی کلامش حجت است، اما هر حجتی لازم نیست معصوم باشد، حجت به معنای کسی است که فعل آن سبب حجیت شود، یعنی موجب معذریت و منجزیت است.

وی عنوان کرد: در نتیجه کلام ولی فقیه برای جامعه حجت است، از این رو باید خداوند را شکر کنیم که در دوران حاکمیت دین رشد پیدا کردیم، و در مرحله دوم جای شکر است که از ارکان نظام مقدس اسلامی دفاع می کنیم، همچنین باید نهی از منکر از مسئولانی که در بدنه نظام قرار دارند را باید مد نظر قرار دهیم تا مشکلاتی که وجود دارد را برطرف کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
    1 0
    نقش حوزه علمیه در دفاع از حقوق مردم چیست؟