چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کتاب دهه فجر

حوزه/ اثر جدید پژوهشگر و محقق حوزوی با عنوان «انقلاب اسلامی یک موجود زنده» در دهه فجر امسال رونمایی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سروری در گفت وگو با خبرگزاری حوزه، گفت: کتاب «انقلاب اسلامی یک موجود زنده » همزمان با جشن انقلاب اسلامی در دهه فجر برای علاقمندان به مباحث انقلابی ارائه شده است.

وی افزود: نام کتاب برگفته از یکی از سخنرانی های مقام معظم رهبری است که فرمودند: انقلاب یک موجود زنده است؛ اینهایی که خیال میکنند انقلاب یک جرقّه بود، زد و تمام شد، از شناخت حقیقت انقلاب خیلی دورند. نخیر، انقلاب یک حقیقت زنده است، یک موجود زنده است که تولّد دارد، رشد دارد، قِوام دارد و عمر طولانی دارد در صورتی؛ و بیماری دارد، مرگ دارد، نابودی دارد، در صورت دیگری؛ انقلاب این‌جور است؛ مثل هر موجود زنده‌ی دیگری. انقلاب چون موجود زنده است، پس افزایش دارد، رشد دارد، قوام‌یافتگی و کمال‌یافتگی برای آن وجود دارد.

مولف کتاب بیان کرد: این کتاب در پنج بخش تنظیم شده است که بخش اول به چگونگی شکل گیری انقلاب اسلامی از دیدگاه قرآن واهل بیت(ع)، بخش دوم به مکانیسم، اهداف انقلاب اسلامی و بخش سوم به دست آوردهای انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته است.

حجت الاسلام والمسلمین سروری گفت: بخش چهارم شامل شناخت انقلاب اسلامی در بین آزادی خواهان و اندیشمندان و فرهیختگان کشورها و تاثیرات آن بر افکار بین‌المللی است و بخش پنجم نیز به تشریح و تبیین  گام دوم انقلاب در راستای پیشرفت جهانی و فرامرزی انقلاب اسلامی  و زمینه سازی قیام امام زمان علیه السلام می پردازد.

استاد و پژوهشگر حوزوی بیان کرد: یقینا انقلاب اسلامی با اتخاذ رویکرد تمدنی به اسلام و با تأکید بر «مدیریت زمان» و «مدیریت تحول» می تواند اسلام تمدنی را بر اساس تصویرسازی ایجابی تحقق بخشد که البته این مهم نیازمند برنامه ریزی، آینده نگری و سناریوپردازی و نیز شبکه سازی، جریان سازی، الگوپردازی و کادرسازی زبده دارد.

وی یادآورشد: از این ‌رو لازم است دانشگاهیان وحوزویان وفرهیختگان جامعه  و رسانه های جمعی  اهتمام داشته و شاخصه‌های تمدن نوین اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری مورد واکاوی و تجزیه و تحلیل و ارایه راهکارهای علمی و عملی وارد صحنه بشوند.

حجت الاسلام والمسلمین سروری در ادامه گفت : همانطوری که پیدایش اصل انقلاب اسلامی با هدایت فکری بود دوام آن نیز با تداوم دعوت فرهنگی خواهد بود؛ و چنانچه بیداری مردم مسلمان ایران با رهبری دینی آغاز شد؛ نهضت مردم خارج از این مرز و بوم نیز با هدایت مذهبی انجام پذیر است؛ و این همان صدور انقلاب اسلامی به خارج از کشورمان می باشد.

وی یادآورشد: ذاتی بودن صدور انقلاب اسلامی ـ فراتر و گسترده تر از اسلامی بودن ـ دینی و الهی بودن ماهیت انقلاب ایران است. پیام خدامحورانه و معنویت گرای انقلاب اسلامی می تواند تأثیر فراگیرتری در میان ملت های جهان داشته باشد زیرا فطرت خداجو در وجود هر انسانی نهاده شده و سرشت هر انسانی سرشت خدایی است.

حجت الاسلام والمسلمین سروری اظهارکرد: استکبارستیزی، استبدادستیزی، استقلال، آزادی، نفی ظلم و عدالت محوری ارزش هایی هستند که همه ملت های تحت ستم و مستضعف جهان دوستدار آن هستند. این ارزش ها به لحاظ ویژگی های انسانی، مورد مقبولیت عامه انسان ها قرار دارد و انقلاب اسلامی ایران به دلیل دارا بودن چنین ویژگی هایی می تواند در یک فرآیند طبیعی، روحیه مطالبه و مبارزه را در ملت های تحت ستم جهت دهی و تقویت کند.

وی افزود: حضرت امام راحل تعبیر زیبا و بسیار قابل تاملی دارند که می فرمایند: «شما باید بدانید که ملت ها، حتی آن ملت هایی که الهی هم نیستند، اینها همه شان ـ که جزء مستضعفان جهان هستند، و همیشه در تحت سلطه مستکبران بوده اند ـ امید دوخته اند به این نهضتی که در ایران حاصل شده است.»بدین ترتیب، انقلاب ایران به لحاظ ماهیت اسلامی خویش، دارای ارزش های انسانی فراگیری است که می تواند مطلوب بسیاری از ملت های جهان واقع شود و این امر پذیرش آگاهانه و حتی ناخودآگاهانهِ ارزش های انقلاب اسلامی را بدیهی می نماید.

گفتنی است، این کتاب در ۱۲۶ صفحه توسط انتشارات جوانان موفق همزمان با چهل و یکمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی در ایام دهه فجر  به بازار عرضه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • احسان IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
    0 0
    عالی ممنونم