پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مسابقات  قرآن المصطفی

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی گفت: انقلاب اسلامی به تمام مسلمانان در اقصی نقاط عالم مربوط است بنابراین هر فرد مسلمان باید به وظیفه‌ خود در برابر این انقلاب عمل ڪند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی ڪاویانی عصر امروز در مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث ڪه با حضور خواهران طلبه در سالن ڪنفرانس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد، ضمن تبریڪ دهه فجر اظهار ڪرد: پیروی از راه شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم آل الله(ع) وظیفه سنگینی است ڪه بر عهده ما گذاشته شده بنابراین باید به مسئولیت خود در زمینه استمرار حرڪت شهدا به بهترین شڪل عمل ڪنیم.

وی با بیان اینڪه با وجود اینڪه انقلاب در ایران روی داده ولی انقلاب اسلامی نامگذاری شده است گفت: چنین انقلابی به تمام مسلمانان در اقصی نقاط عالم مربوط است بنابراین هر فرد مسلمان باید به وظیفه‌ خود در برابر این انقلاب عمل ڪند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینڪه اهمیت و ارزش قرآن بسیار والا است، گفت: انس با قرآن سبب می‌شود مجملات قرآنی برای فرد مفصل‌تر شود بنابراین با مفصل شدن مجملات قرآنی دستیابی به عمق قرآن میسر می‌شود.

وی با بیان اینڪه لازم است از اجمال به تفصیل اقدام شود گفت: قرآن، ڪتاب خدا محسوب می‌شود در نتیجه به اندازه‌ای ڪه عظمت برای خداوند قائل هستید باید برای قرآن بدون ڪاستی عظمت قائل باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین ڪاویانی خاطرنشان ڪرد: بر اساس روایات قرآن برای درمان دردها دارو است بنابراین باید با جست‌وجوی قرآن، درمان بیماری‌ها را به دست آورید و پاسخ‌های تفسیری هر بیماری را به شڪل مستقل پیدا ڪنید و گره‌های شخصیتی، فڪری و اعتقادی را با عرضه به قرآن درصدد برطرف ڪردن آنها باشید.

وی خاطرنشان ڪرد: مانند طلوع خورشید در هر روز، قرآن نیز در هر زمانی دارای طلوع جدید است بنابراین هر روز خود را می‌توان با قرآن انطباق داد.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی با بیان اینڪه ڪلید تقرب شما به قرآن شڪرگزاری است، گفت: برای دستیابی بیشتر به گنجینه‌ها و توفیقات قرآنی، باید شڪر خدا را به جای آورید؛ اگر به میزان فهم، درڪ و تقرب به قرآن شڪر ڪردید راه برای شما نیز گشوده می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha