جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری بیست و پنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی

حوزه/ معاون فرهنگی- تربیتی جامعةالمصطفی با اعلام خبر شرکت ۴ هزار طلبه در بیست و پنجمین جشنوراه قرآنی و حدیثی المصطفی گفت: حضور طلاب در این جشنواره ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث المصطفی با تبریک فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و عرض خیرمقدم به حاضران در این مراسم،  گزارشی از بیست‌وپنجمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی ارائه نمود.

وی با اشاره به انتخاب «استقامت امت، نصرت الهی» به عنوان شعار این دوره از جشنواره، ابراز داشت: این شعار الهام‌بخش حرکت امت ما و جامعه اسلامی برای تداوم راه انقلاب و شهیدان است.

معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی، در تشریح اهداف و سیاست‌های این جشنواره ابراز داشت: تبیین آموزه‌های ارزشمند ائمه اطهار(علیهم‌السلام) برای دانش‌آموختگان المصطفی و افزایش انس و الفت با قرآن کریم و احادیث اهل‌بیت(علیهم‌السلام) در فضای علمی و تربیتی المصطفی، از اهداف اصلی این جشنواره به شمار می‌آید. همچنین در سایه برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی، استعدادها و طلاب نخبه المصطفی در عرصه قرآن کریم شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی اهتمام به سیر مطالعاتی قرآن کریم و احادیث را یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی برشمرد و ابراز داشت: یکی از ویژگی‌های ممتاز جشنواره، جنبه بین‌المللی آن است؛ در این دوره، طلابی از ۷۲ ملیت در نمایندگی‌های المصطفی در داخل و خارج کشور به رقابت قرآنی پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین‌ کریمی با اشاره به مشارکت استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان و خانواده‌های طلاب جامعةالمصطفی در جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی، خاطرنشان کرد: در بخش شفاهی، چهارده و در بخش کتبی، هشت رشته محورهای مسابقات این دوره بود و شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف محتوایی، فنون و مهارت‌های قرآنی و حدیثی به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به مشارکت نزدیک به چهارهزار نفر از طلاب جامعةالمصطفی از واحدهای داخل کشور المصطفی در این دوره از مسابقات، اذعان داشت: در بخش خارج کشور نیز نزدیک به شش‌هزار نفر از طلاب و استادان المصطفی در جشنواره حضور داشتند که در مجموع، در مقایسه با دوره‌های پیش شاهد افزایش پانزده‌درصدی مشارکت بودیم.

معاون فرهنگی- تربیتی المصطفی برگزاری دوره کارگاه داوری را برای طلاب غیرایرانی، یکی از ویژگی‌های این دوره از جشنواره برشمرد و یادآور شد: در بخش داوری جشنواره امسال، از ظرفیت طلاب ممتاز قرآنی در دوره‌های پیشین جشنواره استفاده شد.

وی، در پایان، تجلیل از چهره‌ها و خانواده‌های قرآنی را یکی از سنت‌های جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی برشمرد و گفت: تجلیل از خدمات قرآنی و حدیثی «حضرت آیت‌الله مصباح یزدی» به عنوان شخصیت عالم، بصیر، مدافع ولایت و الگوی عینی و عملی در حوزه علمیه، از برنامه‌های این دوره از جشنواره است. شخصیت این عالم بین‌المللی الگوی ارزشمندی برای طلاب جامعةالمصطفی به شمار می‌آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha