شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ذوالنوری

حوزه/ در سقوط هواپیمای امریکایی در افغانستان افراد دانه درشتی بودند، اظهار داشت: باید کاری کرد که امریکا با پای خود از منطقه بیرون برود و این زمانی است که منطقه را برای خودشان ناامن ببینند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری پیش ازظهر امروز در سلسله نشست های بصیرت انقلابی  و رونمایی از از کتاب بیانیه گام دوم که در مدرسه فقهی امیر المؤمنین(ع) در قم برگزار شد، با بیان این که در بحث سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی، مسئولی جوسازی غیر منصفانه کرد، ولی همین فرد در اتفاقات دیگر که وزیر او مقصر بود واکنشی نشان نداد، گفت: در سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی سپاه با شجاعت از مردم عذر خواهی کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: امروز وزیر امور خارجه می گوید آمریکا با دو بمب می تواند فلان کار کند، این کددادن  به دشمن است. چرا باید مسئول کشور این گونه رفتار کند.

وی با بیان این که در هواپیمای امریکایی ساقط شده در افغانستان افراد دانه درشتی کشته شدند ، اظهار داشت: باید کاری کرد که امریکا با پای خود از منطقه بیرون برود و این زمانی است که منطقه را برای خودشان ناامن ببینند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سازوکارهای کشور در شرایط حساس انتخاباتی اظهار داشت: سازوکارهای کشور در بحث انتخابات قوی نیست. برای نمایندگی افراد زیادی ثبت نام می کنند. اگر روال ثبت نام طبیعی باشد، جواب شورای نگهبان معقول است. اما افراد به سفارش شخصی و با هدف خاصی فرمان ثبت نام می گیرند،تا کار بر شورای نگهبان سخت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: مسئله دیگر احراز صلاحیت است. شورای نگهبان از ۴ دستگاه احراز برای احراز صلاحیت کمک می گیرد. اگر کسی به دلایلی رد شد، شخص اعتراض می کند، شورای نگهبان بررسی می کند و ممکن است قبول و یا رد شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید کاری کرد همه در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که اگر قرار است در کشور تغییری ایجاد شود معتقدیم باید از طریق خود مردم اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: اگر بگویند شرکت نکنند، به ضرر خودشان تمام می شود، از طرفی همه مردم بیایند باز هم برای خودشان ناخوشایند خواهند بود، چون حضور حداکثری نشان از قبول نظام است. پس باید برای حضور حداکثری مردم، حضور افراد درست، ارزشی و... در مجلس،تلاش کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: وظیفه نماینده در کنار رسیدگی به مشکلات مردم، پاسخ گرفتن از دولت نسبت به عملکرد شان است. اگر نماینده ای پیش وزیر برای بعضی مطالبات سر خم کند،چگونه می تواند در مقابل اتفاقات بد وزیر، او را استیضاح کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر مجلس، مجلس درستی بود، می شد جلوی خیلی از اتفاقات را گرفت. امروز مشکلات جامعه گرانی، بقای تحریم بعد از برجام، و... است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری گفت: وقتی صندوق در دست طرف باشد حب و بغض ها در بحث رأی خیلی زیاد است و اتفاقاتی می افتد که قابل پیش بینی نیست.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha