جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام خزاعی

حوزه/ امام جمعه نهبندان گفت: امروز ملت عراق می توانند با بصیرت، استقلال کشورشان را به ارمغان بیاورند چراکه شاهد وحدت و انسجام میلیونی مردم عراق بودیم و این یک پیروزی بزرگ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام عباسعلی خزاعی، امام جمعه نهبندان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در بیرجند، به روحیه بیداری اسلامی و استکبارستیزی مردم عراق اشاره کرد و گفت: ملت عراق برای استقلال و مقاومت ضد اشغالگری آمریکا، بعد از اقدام وحشیانه آمریکا در ترور سرداران مقاومت، به این نتیجه رسیدند که آمریکایی‌ها در این سال‌ها به آن‌ها دروغ گفته‌اند.

وی افزود: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمان آنها، باعث عزت‌مندی ملت‌های مسلمان به خصوص ایران و عراق شد، چرا که خون پاک این شهدا به ثمر نشست و تظاهرات میلیونی در خیابان‌های ایران و عراق و مناطق دیگر که یک‌صدا فریاد "نه به آمریکا" را در منطقه سر می‌دادند، ثمره آن بود و حال شاهد هستیم که گروه‌های سیاسی عراق نیز بعد از تعیین نخست‌وزیر به دنبال خواسته‌های مردم‌شان‌اند.

امام جمعه نهبندان، آمریکایی ها را خائن بزرگ در جهان قلمداد و تصریح کرد: در این سال‌ها آمریکایی‌ها با ادعای کمک به کشور های منطقه، داعش را به وجود آورد و به مردم عراق خیانت بزرگی کرد و باعث کشتار بسیاری از مردم عراق و غارت ثروت آن‌ها شد و در نهایت ترامپ دست به‌کار شد و فرماندهان و مجاهدان مقاومت را شهید کرد.

حجت الاسلام خزاعی با بیان این‌که ملت عراق با بصیرت خود می توانند استقلال کشورشان را بدست بیاورند، خاطرنشان کرد: امروز ملت عراق می توانند با بصیرت استقلال کشورشان را به ارمغان بیاورند چراکه شاهد وحدت و انسجام میلیونی مردم عراق بودیم و این یک پیروزی بزرگ در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: این حضور میلیونی مردم عراق که در ۱۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده باعث ایجاد یک یوم‌الله تاریخی شد که در واقع از نتیجه خون شهدای مقاومت است.

امام جمعه نهبندان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و تاکید کرد: رهبری در فرمایشات خود فرمودند که حمله موشکی به پایگاه آمریکایی یک سیلی بود و انتقام بزرگ خروج آمریکایی‌ها از منطقه است و امروز نیز همه شاهد تحقق قدم به قدم وعده بر حق رهبری هستیم؛ چراکه آمریکایی‌ها چاره‌ای ندارند جزاین‌که از منطقه خارج شوند.

حجت‌الاسلام خزاعی با اشاره به اینکه مردم عراق انقلاب مردم ایران را الگوی خود قرار داده اند، عنوان کرد: مردم عراق با گذشت زمان به این بصیرت و آگاهی رسیدند که نباید گول سیاست‌های آمریکا را بخورند و حرکت مردم عراق الگو گرفته از حرکت مردم ایران است و آتش‌زدن و لگدمال کردن پرچم آمریکا توسط ملت عراق و بیان شعارهایی مانند آمریکا را زیرپا می‌گذاریم که در انقلاب اسلامی بیان می‌شد، نشان از الگوبودن ملت ایران در مبارزه با استکبارجهانی است.

وی در پایان خون شهدای مقاومت را زمینه ساز بیداری همه جانبه اسلامی دانست و افزود: خون شهیدان سلیمانی و ابومهدی‌ المهندس، پیوند عمیق بین دو ملت ایران و عراق را مستحکم‌تر کرد.

انتهای پیام/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha