جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 20, 2024
حجت الاسلام سید فاضل حسنی

امام جمعه همدان، به مناسبت ایام الله دهه فجر، با حضور در منزل حجت الاسلاموالمسلمین سید فاضل حسنی، از این روحانی مبارز و انقلابی تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، به مناسبت ایام الله دهه فجر، ظهر امروز با حضور در منزل حجت الاسلام  والمسلمین سید فاضل حسنی، از این روحانی مبارز و انقلابی تقدیر کرد.

در این دیدار حجت الاسلام  والمسلمین حسنی با ذکر خاطراتی از دوران انقلاب و فعالیت های خود، یادآور شد: یکی از اقشاری که در آن زمان نقش به سزایی را در شکل گیری هسته اولیه انقلاب بر عهده داشت، قشر روحانیت بود.

وی افزود: شخصیت‌های حوزوی با حضور خود در میدان مبارزه و تظاهرات علیه رژیم طاغوت، آن هم پیشاپیش همه مردم، روحیه بسیار زیادی به افراد حاضر در راهیپمایی‌ها انتقال می دادند، به نحوی که می توان این حضور را به عنوان نیروی محرکه تظاهرات همدان معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین  حسنی با بیان اینکه همدان از شهرهای پیشرو در انقلاب بود، گفت: وقایع روز ۳۰ مهر که توسط دانش آموزان همدانی رقم خورد و ۲۱ بهمن سال ۵۷، از مهم ترین اقداماتی بود که توسط مردم همدان در راه به پیروزی رسیدن انقلاب صورت گرفت و باید از آن یاد کرد.

وی اظهار کرد: جلوگیری مردم همدان از حرکت تانک‌های پایگاه شهید نوژه به سمت تهران، که با محوریت شهید مدنی صورت گرفت، یکی از اتفاقاتی است که، در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار موثر و حساس بوده است.

این روحانی انقلابی در ادامه با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به عنوان نماینده ولی فقیه در استان همدان، یادآور شد: اقداماتی که در این مدت توسط امام جمعه جوان همدان صورت گرفته قابل تقدیر و مایه مباهات است.

وی تاکید کرد: دیدن فعالیت نسل های پس از انقلاب که پس از گذشت سال ها، بازهم، همان راه مبارزان و انقلابیون روز های اول انقلاب را ادامه می دهند بسیار دلشنین است و امیدواریم در این مسیر روز به روز موفق تر از گذشته باشند.

گردهمایی پیشکسوتان انقلاب استان همدان برگزار می شود

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نیز با آرزوی سلامتی برای حجت الاسلام والمسلمین حسنی، ضمن تقدیر از فعالیت های این روحانی مبارز گفت: قطعا در دوران انقلاب، روحانیون از قشرهایی بودند که به وظیفه خود که بصیرت افزایی و روشن گری در جامعه بود، توانستند به خوبی عمل کردند و نتیجه آن هم به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی در سال ۵۷ شد.

وی با تاکید بر لزوم قددرانی از مبارزان قدیمی و پیشکسوت، خاطر نشان کرد: ان شاءالله قرار است در ایام الله دهه فجر امسال در مراسمی، با عنوان گردهمایی پیشکسوتان انقلاب استان همدان از تعدادی از افرادی که در این ایام فعالیت داشتند تقدیر به عمل آید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: نسل امروز باید با استفاده از تجربیات این پیشکسوتان خود را برای ادامه راه انقلاب آماده کند و در مسیر تحقق آرمان های انقلاب گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha