جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 884498
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسمی دولابی

حوزه/ نشست تخصصی «قرآن و انقلاب» به همت مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی و با سخنرانی نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسمی در نشست تخصصی «قرآن و انقلاب»، که در حسینیه مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به قدرت کنونی ایران اسلامی اظهار کرد: به اندازه‌ای قدرت پیدا کردیم که موشک‌ها را به عین‌الاسد شلیک می‌کنیم، در حالی که امریکا اقدامی انجام نمی‌دهد. چنین قدرتی از حضور گسترده و چشمگیر مردم در تشییع «سردار سلیمانی» ناشی می‌شود که با حضور خود، از مجاهدت‌ها و مقاومت‌های ایشان تقدیر کردند.

وی با بیان این که داعش با وجود دارا بودن سلاح‌های پیشرفته، از حمایت‌های مختلف بهره‌مند می‌شد، گفت: با وجود این، فرماندهان داعش بیان کرده بودند اگر حاج قاسم سلیمانی نبود، بر ما پیروز نمی‌شدید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن، مجاهدان راه خدا از هیچ عاملی ترس و واهمه ندارند و در همین آیات بیان شده است که ملائکه به اهل مقاومت نوید پیروزی داده‌ و آنها را از ترس برحذر داشته‌اند.

وی به آیاتی دیگر از قرآن کریم اشاره کرد و افزود: خداوند درباره منافقان می‌گوید: آنها پیامبر اکرم(ص) را در تحریم قرار می‌دادند تا مردم در سختی قرار گیرند و به دلیل مشکلات و فشار، از اطراف پیامبر(ص) دور شوند، ولی آنها محبت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(علیهم‌السلام) را درک نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  حاج ابوالقاسمی با بیان این که ترامپ و امثال او از معنای «سردار» بی‌خبر هستند، گفت: سردار از دیگران در ایثار و مقاومت پیشی گرفته است و منافع مادی مانند دیگران و حتی کمتر دارد. وجه تمایز سردار در مقایسه با دیگران، روحیه جهاد و مقاومت است که سبب افزایش قدرت مقاومت او در برابر دشمن شده است.

وی فشار اقتصادی و تحریم‌ها را در مورد ایران کارساز ندانست و افزود: این امر ناشی از روحیه مقاومت و جهاد است که از دستاوردهای انقلاب به شمار می‌رود، به گونه‌ای که اگر چنین فشاری بر کشورهای دیگر وارد شده بود، متلاشی شده بودند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دو مدل سیاست خارجی وجود دارد، خاطرنشان ساخت: تربیت‌یافتگان فرهنگ غرب به ساختارهای غربی برای غلبه و حل مشکلات تکیه می‌کنند و راه حل را مذاکره می‌دانند، در حالی که سیاست دیگر، سیاست سردار قاسم سلیمانی است که جهاد و استقامت است.

وی خاطرنشان کرد: مدل تربیتی دانشگاه‌ها براساس این باید شکل بگیرد که تربیت‌شدگان دانشگاه دارای روحیه استقامت و ایستادگی و باخشوع‌ترین افراد باشند تا به اصلی‌ترین پیام قرآن، یعنی ایستادگی و مقاومت در برابر مخالفان خدا دست یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی یادآور شد: روحیه ایستادگی و مقاومت سبب جلب توجه و تمرکز بر قرآن می‌شود، به گونه‌ای که اکنون قرآن در بیشترین تیراژ منتشر می‌شود. این روحیه ایستادگی، در انس با اهل‌بیت(علیهم‌السلام) و قرآن کریم نیز مؤثر واقع می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha