جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عاملی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حرکت مقاومت که با حوزه علمیه جریان یافته و در انقلاب به ثمر نشسته و حکومت دینی تشکیل شده است، باید با تمام وجود ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف مشهد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به به فرمایش امام راحل که انقلاب را اعجاز قرن خواندند، گفت: باید علاوه بر مرور آن دوران، امروز وظیفه خود را در تداوم انقلاب دانست و حوزویان نیز به صورت ویژه نسبت به رسالت خویش اهتمام ورزند.

مدیر حوزه علمیه خراسان معجزه بودن انقلاب را بیانی دانست که بر حقیقت و واقعیت منطبق بوده و کسانی که در آن دوران حضور داشته اند می توانند معنای آن را به خوبی درک کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اعجاز را پدیده ای غیر قابل پیش بینی و ناباور دانست که به طور عادی و معمولی اتفاق نمی افتد و قابلیت رخ دادن را ندارد که از این رو و با این تعریف، انقلاب یک اعجاز بود زیرا هیچ کسی در داخل و خارج از کشور به صورت عادی، نشانی از پیروزی با ماهیت اسلامی و به رهبری یک فقیه جامع الشرایط برای تاسیس حکومت دینی نمی‌دید.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، حرکت انقلاب را یک دشمن مشترک ایدئولوژیکی و ماهیتی برای لیبرال و کمونیست عنوان کرد و یادآور شد: در آن دوران، نظام ستمشاهی مستبد، دیکتاتور، غیر منطقی، ژاندارم منطقه و مزدور بین المللی استکبار جهانی از یک سو و نیز جناح ها و گروه های سیاسی و مذهبی که باورشان نمی شد یا معتقد به گسترش فساد و فحشا برای زمینه سازی ظهور بودند و یا اینکه مسئله برایشان قابل درک نبود و یا مرفهین بی دردی بودند که فقط می خواستند زندگی خود را بگذرانند، حضور داشتند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در ادامه با بیان اینکه در آن زمان این سؤال که چه پشتوانه ای می خواهد حرکت این انقلاب را به سرانجام برساند، مطرح می‌شد، گفت: این دسته از افراد مولفه هایی را مد نظر نداشتند؛ اول اینکه امام راحل مکرر بیان می‌کردند که اسلام ناب، اصیل و نبوی به مردم معرفی شود و دوم اینکه کرامت انسانی و عدالت اجتماعی به عنوان پایه و مولفه دوم اسلام ناب نبوی با پیروزی انقلاب به دست آمد که این امر برای غرب و شرق باورپذیر نبود.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: کرامت انسانی و عدالت اجتماعی برای پیروان اسلام ناب باوری ایجاد می کند که هیچ چیزی جز خدا را قبول نمی کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ایمان و آگاهی بخشی به مردم دو پشتوانه دیگری است که همه قلدران و مستکبران داخلی و خارجی را به زانو درآورد، ابراز کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی بر این دو امر تاکید ‌کردند و مردم نیز همراه و همگام ایشان، ولایتمداری واقعی را به نمایش گذاشتند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری و همراهی با امام، اظهار کرد: ولایتمداری را باید از شخصیت ایشان نسبت به امام خمینی(ره) آموخت.

وی، حماسه جهانی و ماندگار واقعه عاشورا و مرجعیت را نکته دیگری دانست که دشمن نیز می خواهد این تبلور جهاد، ایستادگی و شهادت را به سوگ و ثواب، خانه نشینی، مسئله گویی و انزوا تبدیل کند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، مولفه دیگر را رهبری جامعه خواند و ابراز کرد: حوزه علمیه باید با این مبانی حرکت کند تا آینده ای درخشان را پیش رو داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم قوی شدن تاکید کرد: باید در این مسیر قوی باشیم و این قوت برای حوزه علمیه در دو عرصه سخت افزاری و نرم افزاری است یعنی باید در عرصه علم و دانش قوی بود و ارتقا یافت و به لحاظ بصیرتی نیز خود را قوی کرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: بصیرت نسبت به توان خویش از ابعاد حرکت امام راحل (ره) بود و همه در آن دوران توانمندی خود و دشمن را به طور کامل می شناختند و به واژه «می‌توانیم» معتقد بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به جریان نفوذ و لزوم آشنایی در این زمینه تصریح کرد: حرکت مقاومت که با حوزه علمیه جریان یافته و در انقلاب به ثمر نشسته و حکومت دینی تشکیل شده است، باید با تمام وجود ادامه یابد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha