پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین، رسالت روحانیت را مرزبانی از ارزش ها و اصول دانست و گفت: طلاب و روحانیون در جامعه اسلامی وظیفه حساس و خطیری بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، ظهر امروز در مراسم جشن انقلاب اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه امام صادق(ع) قزوین برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر گفت: انقلاب اسلامی برای رسیدن به قله پیروزی مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد.

وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) دست ستمگران و جهانخواران را از دامان ملت شریف ایران کوتاه کرد و کشور با اتکال به نیروی لایزال الهی و توان داخلی، هشت سال دفاع مقدس را که از سوی بدخواهان این مرزو بوم به کشور تحمیل شده بود با موفقیت پشت سرگذاشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انقلاب اسلامی همزمان به مبارزه با دو جبهه استکباری و استعمار ستیزی پرداخت و همین امر موجب شد که فرهنگ استقلال خواهی و آزادی خواهی در سطوح مختلف مردم راه یابد.

استاد حوزه علمیه قزوین به بیان آیه ۵ سوره مبارکه ابراهیم پرداخت و گفت: خدای متعال فرمودند که «ولَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَی بِآیَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَکَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَذَکِّرْهُمْ بِأَیَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِکُلِّ صَبَّارٍ شَکُورٍ» یعنی با توجه به آنکه همه ی روزها روز خدا هستند، ولی به حضرت موسی دستور داده می شود که مردم را به ایام الله متذکرنما.

وی ادامه داد: معلوم می شود که ایام الله به روزهای خاصی گفته می شود که امتیازی بر روزهای دیگر دارد و از روزهای بزرگ الهی است و تحولاتی در زندگی و سرنوشت مردم پدید آمده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین، به نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: روحانیت قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی نقش موثری داشتند و بعد از پیروزی انقلاب نیز این وظیفه خطیر را به خوبی ایفا کردند و زحمات زیادی در این راه متحمل شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد:  دشمنان انقلاب اسلامی که نمی توانستند  پیروزی ملت ایران را ببینند، جنگ تحمیلی را علیه کشورمان آغاز کردند، آن هم در زمانی که انقلاب اسلامی ایران تازه شکل گرفته بود و هیچ گونه آمادگی برای مقابله با دشمن نداشت اما به لطف خداوند متعال دشمن در دوران هشت ساله جنگ هم به موفقیتی دست نیافت.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: حضور روحانیون درصحنه های  مختلف جهاد و شهادت، دفاع از محرومان و مستضعفان و جبهه های فرهنگی و اجتماعی تجلی علم و عمل است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: روحانیت اصیل با ساده زیستی و مردمی بودن، نقش موثری درتمام عرصه های حساس و مهم ایفا کرده اند و با حضور گسترده و موثر در هشت سال دفاع مقدس و انقلاب اسلامی حماسه های بی نظیری را رقم زدند.

وی اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس ناب ترین و ارزشمند ترین فرزندان این مرزو بوم، همانند شما طلاب که سن کمی داشتند تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شد که باید همیشه از این انقلاب اسلامی به خوبی محافظت نماییم.

مدیر حوزه علمیه قزوین به بیان آیه آیه شریفه: «إِنَّ الَّذینَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلائِکَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتی‌ کُنْتُمْ تُوعَدُون» پرداخت و عنوان کرد: حرکت و نهضت امام خمینی (ره) به خوبی در این آیه روشن است.

وی ادامه داد: منظور از «ثُمَّ اسْتَقامُوا» این است که مسلمان زیر بار بندگی و ذلت دیگری نروند و محکم بایستد. حضرت امام(ره) نیز همین طور ایستادگی کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: خدای متعال نصر خودش را شامل حال ملت بزرگ ایران و مجاهدان می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین طلاب را به جدیت در تهذیب نفس و تحصیل توصیه کرد و گفت: رسالت روحانیت مرزبانی از ارزش ها و اصول است و شما طلاب وروحانیون وظیفه حساس و خطیری بر عهده دارید.

در پایان از  ۲۵  نفر از طلاب برتر رشته های ورزشی حوزه علمیه قزوین تجلیل گردید.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha