جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هاجری

حوزه/ مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه گفت: در دو سال اخیر تشکیل انجمن های علمی و فعالیت آنها به استان ها واگذار شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمن عبدالرسول هاجری، امروز در جلسه تشکیل انجمن های علمی تخصصی حوزه علمیه لرستان که در مدیریت حوزه استان برگزار شد با اشاره به پیشینه انجمن های علمی حوزه، گفت: انجمن های علمی حوزه با هدف انسجام بخشی به فعالیت های علمی پژوهشی نخبگان از ۱۶ سال پیش راه اندازی شده اند و فعالیت این انجمن ها در سال های پیشین در استان قم متمرکز بود، اما در دو سال اخیر فعالیت انجمن ها به استان ها واگذار شده است . 

وی با اشاره به اینکه راه اندازی و تشکیل انجمن های علمی برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی حوزه های علمیه در استان ها ضروری است، افزود: با راه اندازی این انجمن ها در استان ها، روحانیون و پژوهشگران حوزه راهکارها و ایده های خود در تحقیقات علمی را به ارائه خواهند داد و طلاب مدارس می توانند از این نظریات بهره مند شوند. 

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های علمی تخصصی حوزه های علمیه، نظرات نخبگان و پژ وهشگران حوزه در راستای حل مشکلات استان ها بهره بگیریم، پویایی و بالندگی حوزه ها و مدارس علمیه، زمینه سازی جهت گسترش و شکوفایی علوم انسانی و اسلامی را از دیگر وظایف شوراهای تخصصی  انجمن های علمی در استان ها برشمرد. 

حجت الاسلام والمسلمین هاجری در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد و راه اندازی انجمن های علمی تخصصی راهکاری موثر برای تقویت پژوهش در حوزه های علمیه است، گفت: بی شک خروجی برنامه های این انجمن ها در تقویت علمی،اخلاقی و تربیتی حوزه های علمیه موثر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha