پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
غبارویی آستان هلال بن علی

حوزه / در چهل و یکمین بهار پیروزی انقلاب اسلامی، مضجع مطهر حضرت محمد هلال بن علی (ع)، طی آیینی با شکوه غبارروبی و عطر افشانی شد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیین غبارروبی و عطر افشانی مضجع شریف حضرت محمد هلال بن علی (ع)، عصر پنج شنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مرعشی نجفی، تولیت کتابخانه آیت الله العظمی مرعشی نجفی(ره) در قم، مسئولین شهرستان و خدام افتخاری، در فضایی سرشار از معنویت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، نوای ملکوتی کلام وحی با تلاوت «حسین گلکاریان»، در فضای حرم مطهر طنین انداز شد و همزمان با گشایش درب ضریح منور، آیین غبارروبی آغاز شد.

در این آیین، نذورات زائران که با عشق و شور در هم آمیخته و در این قطعه بهشتی از خاک، جلوه ای از ارادتمندی به ساحت حضرت محمد هلال بن علی(ع) را متجلی ساخته بود، جهت هزینه در امور فرهنگی و عمرانی آستان مقدس جمع‌آوری شد.

مدیحه‌سرایی و مرثیه‌خوانی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز با همنوایی حاضران، فضای معنوی آیین غبار روبی آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) را دوچندان کرد.

همچنین در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مرعشی نجفی ضمن حضور در گلزار شهدای حرم مطهر، نسبت به شهدای آرمیده در کنار مضجع شریف و نورانی و همچنین شهدای نهضت انقلاب اسلامی، ادای احترام کرد.

گفتنی است، سنت غبارروبی ضریح مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) هر چهل روز یک بار همزمان با مناسبت‌های مختلف برگزار و همواره با شور و اشتیاق و استقبال فراوان گروه‌های مختلف مردم روبرو می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha