جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی نماز جمعه

حوزه/امام جمعه قم گفت: حضور هر یک نفر در انتخابات دشمن را مایوس می کند و امنیت را برای ما به بار می آورد، همان گونه که رهبر انقلاب تاکید کردند، برای انقلاب همه باید در 22 بهمن و دو اسفند حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهر قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، با اشاره به وظیفه پدر و مادر مبنی بر انتخاب نام های خوب برای فرزندان عنوان کرد: در روایات انتخاب نام های مناسب و دوری از نام های ضدارزشی موردتوجه قرار گرفته است.

وی افزود: بهترین نام ها آن هایی است که بیانگر عبودیت خداوند باشد، دوم نام هایی که از انبیا و ائمه هدی(ع) برگرفته شده باشد؛ نام های مذهبی و دینی آینه یک فرهنگ الهی است.

امام جمعه قم گفت: گاهی هم نام ها از نظر عرفی خوب است، اما تشویق و ترغیبی نسبت به آن نیست؛ البته مانعی هم ندارد، اما نام های برتر مبین بندگی خدا، یادآور اولیا و ائمه معصومین(ع) و نام های اصحاب اهل بیت(ع) است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: نامی که فرهنگ جاهلیت و فرهنگ غرب را در بر داشته باشد، مورد منع اسلام است، چرا که نام هم نشانگر یک جامعه و هم سازنده آن است.

وی اضافه کرد: نام هایی که برگرفته از خدایان دروغی غربی است، باید موردپرهیز قرار گیرد، نام های فراوان خوب دیگری هم هست که از نگاه اسلام منعی ندارد، اما نام هایی که حاوی فرهنگ جاهلیت و غرب است در اسلام ممنوع است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: انسان همانطور که بر تغذیه سالم برای پرورش اسلام تاکید دارد، بر انتخاب نام نیک نیز تاکید دارد؛ البته برخی از نام ها خوب است، اما مردم آن را به طور ناپسند ثانوی صدا می کنند که در اسلام امری نکوهیده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: نام های خوب برای افراد مسئولیت هایی به همراه دارد، نخست کسی که هم نام پیامبر(ص) است، باید در جامعه به صورت خاص مورداحترام واقع گردد؛ در حدیث دیگری نیز درباره نام حضرت زهرا(س) بر این امر تاکید شده است.

وی با اشاره به محاسن فرزند دختر تصریح کرد: امام صادق(ع) به فردی که نام فاطمه برای دختر خود انتخاب کرده بود فرمودند، مبادا دخترت را زده و کرامت او را زیرپا بگذاری.

عضو شورای عالی حوزه یادآور شد: خداوند در شش مورد بعد از عبارت «اتقواالله» به علم خود اشاره می کند، قصه احاطه دانش خداوند برای همه علم یک قصه مهم و دلکش است.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه به قرآن کریم بیش از 400 بار به علم خداوند به طور مستقیم اشاره شده، ابراز کرد: این امر بسیار مهم است و انسان باید خود را همواره در محضر خداوند ببیند.

وی افزود: دهه فجر دهه ای است که در آن خورشید ایمان تابید و باید آن را گرامی بداریم، شهیدان با مبارزات طاقت فرسای خود نور تابان را در جهان گسترانیدند.

امام جمعه قم گفت: شجاعان قم و حوزه برای پیروزی انقلاب پایه انقلاب را نهادند و پیشگام این حرکت بزرگ، قم قهرمان بود، ملت ایران پرچمدار این حرکت در عالم بودند.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: ملت ایران به بهمن 42 و انقلاب 57 بسنده نکرده و 40 سال این راه دشوار را پیمودند، 40 سالی که توطئه ها، غرض ورزی ها و خیانت ها وجود داشت، اما این ها باعث نشد ملت از پا بیفتد.

وی اضافه کرد: امروز به قدرت خداوند، گفتمان انقلاب گفتمانی جهانی و منطقه ای است، این قدرت را باید حفظ کرد، در این مسیر اشتباه داشته ایم، مسئولان خطاهایی کرده اند، اما ملت راه را به درستی تشخیص داد.

مدیر حوزه های علمیه پدیده انقلاب اسلامی را یک پدیده نو در عالم معاصر دانست و بیان کرد: انقلاب اسلامی فصلی تازه برای بشریت گشود، ملت ایران در سیطره مادیت گفت که سیاست و دیانت را می توان به هم گره زد.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: اگر ما هیچ دستاورد دیگری هم نداشتیم، این پایه ریزی گفتمان نو و تولید هسته جدید در فکر و معرفت بشر کافی بود که برای آن این همه هزینه شود.

وی تصریح کرد: ما در این 40 سال هر روز در برابر توطئه ها بودیم و هیچ گاه دشمن دست از دشمنی برنداشت، اما دانشمندان ایران در قلمروهای مختلف رتبه های بزرگ جهانی را کسب کردند و این توفیقات در حوزه های مختلف بدست آمد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه یادآور شد: در حوزه صنایع دفاعی و موشکی و در حوزه امنیت و اقتدار منطقه ای و خارجی ایران آن کشور سابق نیست، ایران امروز دارای یک قدرت بازدارنده است؛ البته نمی گوئیم خطا نکرده ایم، گاهی مسئولان راه های خطایی رفته اند که به واسطه آن شکست هایی خورده ایم.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: امروز علی رغم همه پیروزی ها، در برابر محرومان شرمندگی هایی داریم، اما در مجموع دستاوردها بسیار بیشتر بوده است.

وی افزود: امروز علی رغم همه پیشرفت ها ما در مقابل فشار حداکثری قرار داریم، دشمنان امنیت و اقتصاد ما را هدف گیری کرده اند، گاهی هم کسانی از درون سخنانی می گویند که این سخنان به یاس و ناامیدی دامن می زند.

امام جمعه قم گفت: تلاش ها برای تطهیر رژیم سابق و ایجاد آشوب و رویکردهای غربگرایانه خطرهایی است که پیرامون ما را فرا گرفته است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: امروز باید سوال کنیم که چطور ملت ایران بعد از چهل سال توطئه های خارجی و داخلی، روی پای خود ایستاده، یکی از عوامل این مهم، مقاومت بود، این عنصر مقاومت و نشکستن، بالاترین رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: دومین عامل حضور در صحنه های حماسی بوده است، 40 راهپیمایی 22 بهمن، 40 روز قدس و ده ها راهپیمایی قلب رسول (ص) و روح اولیا را شاد کرد، بیش از 2 هزار نماز جمعه عبادی و سیاسی و حماسه های دیگر این حضور را چشمگیرتر کرد، آخرین برگ افتخار مردم حضور در تشییع پیکر سردار سلیمانی بود.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: ما در طول این 40 سال انتخابات های بسیاری را برگزار کرده ایم، قدرت دست به دست شده و جناح های مختلف آمده اند و رفته اند که این نشان از اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حضور هر یک نفر در انتخابات دشمن را مایوس می کند و امنیت را برای ما به بار می آورد، همان گونه که رهبر انقلاب تاکید کردند، برای انقلاب همه باید در 22 بهمن و دو اسفند باید حضور پیدا کنند.

وی تصریح کرد: اگر اقتصاد و امنیت و پیشرفت می خواهیم، باید حضور چشمگیر داشته باشیم، همه باید بر قانون تمکین کنند، مردم هم وظیفه دارند طبق شاخص های رهبر انقلاب بهترین ها را به مجلس روانه کنند و هیچ عذری از کسی موردقبول نیست.

عضو جامعه مدرسین با اشاره به معامله قرن یادآور شد: بعد از سال ها مقاومت مردم فلسطین، نتیجه شده ذبح فلسطین، ترامپ و دیگر تروریست ها بدانند که معامله قرن با همت محور مقاومت و ایران مقتدر، نه تنها نقش بر آب می شود، بلکه دستمایه ای برای شکست صهیونیست ها خواهد شد.

آیت الله اعرافی ابراز کرد: محور مقاومت و ایران قهرمان داغ مذاکره خفت آمیز را بر دل دشمنان خواهد گذاشت، برخلاف آنکه برخی روی ساده لوحی و نادانی سخن از تروریست های عالم می کنند، دشمن بداند که جواب آن ها سخت خواهد بود و روزی باید آن ها بساط خود را از منطقه جمع کنند و بروند.

وی افزود: انتقام سخت از دشمنان با موشک های به عین الاسد پایان نپذیرفته و این انتقام سخت با رفتن دشمنان از منطقه محقق خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha