پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: از جمله الزامات و پیش نیازهای دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی، توجه به اصل بصیرت افزاییِ انقلابی است.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی اظهار داشت: حوزه علمیه به عنوان مادر نظام بی شک مسئولیت بسیار مهمی در راستای حفظ و پاسداشت و تعالی انقلاب اسلامی برعهده دارد.

وی افزود: وظیفه حوزه های علمیه از حیث زمینه سازی برای تحقق تمدن نوین اسلامی یک وظیفه کلیدی و خطیر است به ویژه آن که ریشه و بن مایه تفکر دینی انقلاب از حوزه های علمیه است.

مدرس حوزه و دانشگاه همچنین با اشاره به رسالت مهم حوزه های علمیه در قبال انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در دیدارهای مختلف با حوزویان نکات بسیار مهمی را بیان فرموده اند که عمل به آن ها باعث تقویت حوزه انقلابی می شود.

وی با بیان این که شناساندن و تبیین معارف دینی به مردم مهم ترین رسالت حوزه و حوزویان است، ابراز داشت: یکی از اهداف مهم در بیانیه گام دوم، تمدن سازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی است که حوزه با تبیین معارف دینی و تقویت روحیه انقلابی در درون خود بهتر می تواند این هدف را محقق سازد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: از آغاز انقلاب تاکنون، وقتی مسایل دینی و اجتماعی در کنار هم بوده و مردم و علما همسو و همفکر بوده اند، پیروزی و رسیدن به هدف یقینی و حتمی بوده است به ویژه در عرصه های فرهنگی و اعتقادی که تقویت ارتباط با مردم، شرط موفقیت روز افزون حوزه و روحانیت به شمار می رفته است.

وی با تأکید بر این که حوزویان باید مردم را نسبت به انقلاب و دستاوردهای آن، آگاه تر و بصیرتر و در عین حال دلگرم تر کنند، گفت: این بصیرت افزایی از دیرباز جزو رسالت های مهم حوزویان و علما بوده که امروزه به خصوص با توجه به حجم انبوه فعالیت های تخریبی دشمنان علیه دین و اعتقادات و نظام ما باید بیش از پیش مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران بیان داشت: به هر حال از آن جا که علما و روحانیون پرچمدار و رهبران دینی جامعه هستند می بایست بیش از سایرین نسبت به تحقق اهداف مقرر در دولت اسلامی و جامعه اسلامی بکوشند و در این راستا باید آحاد جامعه را بر اساس شاخصه ها و مؤلفه های جامعه اسلامی مورد نظر هدایت کنند.

وی ادامه داد: از سویی حوزه ها باید همراه و هم درد مردم باشند، به خصوص با عنایت به این حقیقت که دشمن به دنبال ایجاد فاصله میان مردم و روحانیت است.

طباطبایی همچنین گفت: اگر مردمی بودن روحانیت روز به روز بیشتر شود، بهتر می توانند به اهداف خود دست یابند، ضمن آن که نگاه و رویکرد مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید نیز همین است تا بهتر بتوانند به هدایت مردم و به خصوص نسل جوان بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha