جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام‌جمعه بجنورد گفت: باید بیانیه گام دوم انقلاب را به میدان بیاوریم و نگذاریم به حاشیه برود؛ زیرا این بیانیه در واقع مکمل قانون اساسی و وصیت‌نامه امام و جهت دهنده حرکت انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست نهایی ستاد گرامیداشت دهه فجر که ویژه گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن برگزار شد، اظهار کرد: امسال با توجه به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن شهید سلیمانی، باید مراسم گرامیداشت بیست و دوم بهمن‌ماه با شور و شکوه بیشتری برگزار شود تا استکبار بداند راه و مکتب این شهید همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تداوم این راه به شخص وابسته نیست، اضافه کرد: وقتی مکتبی فکر کنیم با شهادت و رفتن اشخاص نباید ناامید شویم بلکه باید راه ادامه یابد؛ ازاین‌رو عقب‌گرد نکرده و سست نشوید، چراکه مکتب ادامه دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: سعی کنیم مکتب را حفظ کنیم، همان‌گونه که امام راحل از دنیا رفت، ولی راه او ادامه پیدا کرد و چند دهه است بعد از امام(ره) مکتب و خط او دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: مکتب و فکر و راه و روش و اخلاص و نگاه زیبای شهید سلیمانی به ولایت و مظلوم نوازی و ظالم ستیزی، مکتب حاج قاسم است که باید از سوی جامعه تداوم یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی خودش را ندید، بلکه ایثارگر بود و برای ستمدیدگان تلاش می‌کرد، افزود: باید شاخص‌های شخصیت حاج قاسم را برای نسل‌های جدید برجسته مطرح کنیم تا راه را پیدا کنند.

وی اظهار کرد: حاج قاسم پرچم‌داری بود که مسیر راه را نشانه‌گذاری کرد، از این‌رو هرچه بر روی این شهید عزیز سرمایه‌گذاری کنیم می‌توانیم بیشتر و بهتر راه او را ادامه داده و حاج قاسم‌هایی در درجات مختلف تربیت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: نباید مسائل جانبی باعث شود این خون انرژی‌زا و پر پیام کمرنگ شود، به همین دلیل باید سعی کنیم در چهلم شهید سلیمانی بار دیگر این مهم را تجدید کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه به سالگرد صدور پیام گام دوم انقلاب هم نزدیک می‌شویم، افزود: باید بیانیه گام دوم را با پشتیبانی خون شهید سلیمانی به منصه ظهور برسانیم و این بیانیه را به‌عنوان دستورالعمل چله دوم انقلاب مدنظر قرار دهیم.

وی تصریح کرد: باید بیانیه را به میدان بیاوریم و نگذاریم به حاشیه برود؛ زیرا این بیانیه در واقع مکمل قانون اساسی و وصیت‌نامه امام و جهت دهنده حرکت انقلاب است که باید بر روی آن کار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به مسئولان و مردم، گفت: هر چه توان دارید برای تبیین و اجرایی شدن این بیانیه به کار گیرید تا بتوانیم آن را به‌عنوان یک فرهنگ در کشور خود نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha