جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دکتر علی ملکی

حوزه/ نشست کتاب خوان تخصصی با موضوع انقلاب اسلامی به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و در ایام الله دهه مبارک فجر در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر علی ملکی، یکشنبه شب طی سخنانی در این نشست که با مشارکت انجمن مطالعات سیاسی حوزه در ساختمان انجمن های علمی حوزه برگزار شد، به تشریح کتاب خویش با عنوان"انقلاب اسلامی ایران، زمینه ها و پیامدها" پرداخت و گفت: در این کتاب به تعاریف و مفاهیم کلی، موانع و مشکلات، مبانی و ریشه های فکری و همچنین تحولات پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مبسوط پرداخته شده است.

وی افزود: در دوران طاغوت، مردم از ساختار حکومت شاه ناراضی بودند و در این کتاب بنده به صورت جزیی برخی شاخص ها و مولفه های نارضایتی را برشمرده ام و در بخش دیگری از کتاب نیز به ویژگی های دولت های پس از پیروزی انقلاب و موفقیت ها و عدم موفقیت هایشان پرداخته ام.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: دولت های پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارای نقاط ضعف و قوت بوده اند و باید در کنار بررسی نقاط ضعف، حتماً دستاوردهای آن ها نیز به درستی تبیین شود.

وی اضافه کرد: وی افزود: همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی تحولاتی در کشور شکل گرفت و در کتاب "انقلاب اسلامی زمینه و پیامدها" بنده به نقش مردم در انقلاب اسلامی اشاره کرده و وضعیت احزاب و گروه ها را مورد توجه قرار داده ام.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha