پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نسرین دانشیان

حوزه/ طلابی که سال‌ها در حوزه تحصیل کرده‌اند امروز باید مبلّغ انقلاب اسلامی باشند؛ چرا که ما معتقدیم تبلیغ یکی از شئون مهم در راستای صیانت از انقلاب اسلامی است و در واقع یکی از کارهای مهم حوزویان، همین تبلیغ و رساندن پیام الهی به مردم است.

نسرین دانشیان، استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به رسالت حوزه و روحانیت در انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز روحانیت خصوصا طلاب جوان باید به رسالت مهم و تاریخی خویش در راستای حفظ و صیانت از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی عمل کنند، البته طلاب جوان در وهله اول باید از حیث علمی و انقلابی ساخته شوند و قوه بصیرت آن‌ها ارتقا پیدا کند تا در مرتبه بعد ضمن شناخت صحیح انقلاب، خاستگاه‌ها، ریشه‌ها و عوامل وقوع آن، بتوانند مبانی انقلاب را بر اساس آموزه‌های دینی بشناسند و آثار و نتایج و دستاوردهای آن را به جامعه به خوبی معرفی کنند.

وی ادامه داد: طلابی که سال‌ها در حوزه تحصیل کرده‌اند امروز باید مبلغ انقلاب اسلامی باشند؛ چرا که ما معتقدیم تبلیغ یکی از شئون مهم در راستای صیانت از انقلاب اسلامی است و در واقع یکی از کارهای مهم حوزویان، همین تبلیغ و رساندن پیام الهی به مردم است و این همان کاری است که جوانان انقلابی دوران قبل از انقلاب انجام دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در دوران مبارزات انقلابی، رسانه طلاب همین زبان و بیان و ارتباط چهره به چهره با مردم بوده چرا که رسانه‌های رسمی و رادیو و تلویزیون در اختیار آن‌ها نبوده و طلاب کوچه به کوچه و محله به محله و فرد به فرد کار تبلیغی و موثر انجام می‌دادند.و امروز نیز هر چند با گسترش رسانه‌های ارتباط جمعی این کار آسان شده است اما باز هم نیاز به تبلیغ چهره به چهره به جهت تاثیرگذاری بیشتر وجود دارد.

وی افزود: حوزه علمیه به تعبیر مقام معظم رهبری، مادر نظام است و لذا یکی از وظایف حوزه در کنار تقویت بُعد علم و اخلاق، ارتقای سطح بصیرتی است تا حافظ نظام و انقلاب اسلامی و ارزش‌ها و دستاوردهای آن باشد.

دانشیان اضافه کرد: امروز عزت، عظمت و قدرت جمهوری اسلامی مرهون انقلاب و ولایت فقیه است و باید این انقلاب را حفظ کرد و روز به روز با سرعت بیشتری پیام‌های آن را به دنیا مخابره و عرضه کرد.

وی بیان داشت: تداوم روحیه و بینش انقلابی در حوزه‌های علمیه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و این مقوله به اندازه تربیت علمی و مسائل مدیریتی و سازمانی حوزه اهمیت دارد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی در پایان گفت: انقلابی ماندن، انقلابی اندیشیدن و انقلابی عمل کردن حوزه‌های علمیه از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی است و باید در این راستا حرکت کنیم.تا گامی به سوی ظهور حضرت حجت ارواحنا فداه برداشته و به سوی تمدن نوین اسلامی پیش برویم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha