جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معصومه محمدلو

حوزه/ محمدلو گفت: انقلاب اسلامی با هدف اصلاح جامعه اسلامی در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی به وجود آمد و باید از گزارش‌های هیجانی و از تکیه بر راه‌های انتقال زبانی و شفاهی از کسانی که اصلا در جریان انقلاب نقشی نداشتند، پرهیز شود.

معصومه محمدلو، استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) خوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، با اشاره به لزوم شناخت واقع بینانه نسبت به علل به وجود آمدن انقلاب، نقش مردم، روحانیت و رهبری دینی در انقلاب اسلامی اظهار داشت: با مطالعه روش‌های مبارزاتی در فرایند انقلاب می‌توان به این مساله پی برد که جمهوری اسلامی، انقلابی با رویکرد فرهنگی و سیاسی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با هدف اصلاح جامعه اسلامی در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی به وجود آمد و به همین دلیل باید از گزارش‌های هیجانی و از تکیه بر راه‌های انتقال زبانی و شفاهی از کسانی که اصلا در جریان انقلاب نقشی نداشتند، پرهیز شود.

استاد مدرسه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: حکومت پهلوی غیر قانونی و غیر شرعی بود و حکومت منافع شخصی و غربی را مقدم بر منافع ملی و مردمی می‌کرد.

وی تصریح کرد: طلاب وظیفه دارند به صورت واقع بینانه نسبت به نظام منحطّ پهلوی شناخت داشته و بنا به گواه تاریخ و مکتوبات جیره خواران پهلوی، فساد خاندان پهلوی که بدون هیچ شکی اثبات شده را برای دیگران بیان کنند.

محمدلو بیان داشت: افرادی مانند حسین فردوست که کتابی به نام ظهور و سقوط سلطنت پهلوی را به نگارش درآورده و در بخشی از آن نوشته است؛ «محمدرضا را انگلیسی‌ها بر تخت نشاندند و واسطه آن‌ها من بودم» . وی در این کتاب علاوه بر فساد سیاسی، به فساد اخلاقی خاندان پهلوی نیز پرداخته است.

وی اضافه کرد: مطالعه اسنادی که توسط وزارت اطلاعات و مرکز اسناد انقلاب اسلامی جمع آوری شده می‌تواند ما را در شناخت بهتر و بیشتر و واقع بینانه کمک نماید و با همین شناخت و مستندات می‌توان به جوانان و نسلی که انقلاب و حتی جنگ تحمیلی را ندیده‌اند اهمیت انقلاب اسلامی را انتقال داد.

استاد مدرسه علمیه الزهراء(س) خوی در پایان گفت: طلاب باید به صورت واقع‌ بینانه به مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی بپردازند و سپس با مستندات قوی آن را به مردم تبیین کنند و نباید فقط به شنیده‌ها اکتفا کرد که گاهی به صورت دخل و تصرف نقل می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha