جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باقر درویش

حوزه/ باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در یادداشتی به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی به بررسی حقوقی ترور این فرمانده جبهه مقاومت پرداخت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه باقر درویش رئیس انجمن حقوق بشر بحرین در یادداشتی به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی به بررسی حقوقی ترور این فرمانده جبهه مقاومت پرداخت . وی آورده است :

در عرف حقوقی توجیه جنایت های قتل غیر قانونی ابدا توجیهی ندارد بلکه بی هیچ تردیدی باید محکوم گردند، خصوصا اگر این جنایت به حد و اندازه و هولناکی آنچه باشد که در خصوص (سرداران) قاسم سلیمانی، المهندس و همراهان آنها طی حمله موشکی رخ داد. چه اینکه هدف این حمله تنها یک اصابت که منجر به قتل شود نبوده بلکه این نیت وجود داشته است که از متلاشی شدن پیکرهای قربانیان نیز اطمینان حاصل شود و با وجود موارد مذکور اقدامات حقوقی در راستای محکوم نمودن این جنایت بسیار شرم‌آور و ناچیز بوده است.

درویش ادامه داد: از پیامدهای جنایت فجیع قتل سپهبد سلیمانی و نائب رئیس الحشد شعبی ابو مهدی المهندس باید خروج نیروهای آمریکا از عراق باشد.

وی خاطرنشان کرد: تهدیدهای ترامپ مبنی بر ارتکاب جنایت های جنگی و مخالفت صریح با قوانین بین المللی نیز مورد هیچ گونه محکومیت واضحی از سوی کشورهای عضو در شورای حقوق بشر و سازمان ملل متحد -جز چند موضع‌گیری محدود- قرارنگرفته است و این نشانگر سطح و میزان دوگانگی استانداردها می باشد.

رئیس انجمن حقوق بشر بحرین تاکید کرد: یکی از قوانین اساسی که پس از پایان جنگ جهانی دوم سعی بر تقویت آن شده است قانون حمایت از دارایی های فرهنگی از پیامدهای جنگ های مسلحانه است. نیاز به گفتن ندارد که تهدید به هدف قرار دادن و حمله به اهداف فرهنگی بیانگر سطح وقاحت و گستاخی در بی حرمتی به کرامت انسانی است. این تهدیدهای ترامپ برای ما تداعی کننده "داعش" بود و اقداماتی که داعش پس از سقوط موصل مرتکب شد. داعش حداقل ۲۸ مکان تاریخی و فرهنگی را غارت و تخریب کرد.

وی گفت: همچنین ما نباید دیگر پرونده ها و تخلفات حقوقی دولت آمریکا را فراموش کنیم. از جمله تاثیر تحریم های تحمیل شده در پی خروجشان از توافق هسته ای که در محرومیت شهرواندن ایران در دستیابی به داروهای اساسی نقش داشته و بر توانایی ایران برای تامین واردات بشردوستانه مانند دارو و تجهیزات پزشکی ضروری تاثیر گذار بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha