جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: معاونان پژوهش مدارس باید از حالت جزیره ای خارج شده و سیستمی عمل کنند و بیش از پیش همدلی و هم افزایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی موانع پژوهش و تحقیق را از سر راه طلاب و اساتید بردارند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، ظهر امروز در نشستی با معاونان پژوهش مدارس علمیه قزوین که در سالن اجتماعات مدیریت حوزه استان برگزار شد، اظهار کرد: اهداف و فعالیت های پژوهشی در حوزه های علمیه با همراهی، مشارکت و همدلی اساتید و طلاب  محقق می شود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه حوزه علمیه قزوین به دنبال افزایش کمی و کیفی فعالیت های پژوهشی است تا بتواند توان پژوهشگران اعم از طلاب و اساتید را به بالاترین سطح ارتقاء  دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در امر پژوهش از ظرفیت طلاب و اساتید و افرادی که در زمینه تحقیق و  پژوهش کارنامه خوبی دارند، استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: معاونان پژوهش مدارس باید از حالت جزیره ای خارج شده و سیستمی عمل کنند و بیش از پیش همدلی و  هم افزایی داشته باشند تا بتوانند به خوبی موانع پژوهش و تحقیق را از سر راه طلاب و اساتید بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: نواقص پژوهشی زیادی در حوزه علمیه است و امروز باید برنامه ریزی در عرصه پژوهش را جدی بگیریم و تا گام های جهشی پژوهشی در حوزه استان و مدارس برداشته شود.

فعالیت اساتید حوزه نباید بر محوریت آموزش محض قرار گیرد

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی نیا، عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث هم بر ضرورت تقویت همکاری و همدلی معاونان پژوهشی مدارس تأکید کرد و گفت: با هم افزایی و نگاه فرابخشی و برگزاری نشست های مشترک مشکلات پژوهشی کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: فعالیت آموزشی اساتید در حوزه نباید بر محوریت آموزش محض قرار گیرد، بلکه برای اثرگذاری مطلوب باید در کنار آموزش، تحقیق و پژوهش نیز از طلاب مطالبه شود، البته علاوه بر پژوهش، بحث اخلاق هم باید تقویت شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha