جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مکتب مقاومت

حوزه/ محسن مهدیان در همایش مکتب مقاومت بیان داشت: شگرد دشمن امروزه تغییر کرده است و جنگ دشمن بر علیه ما به درون وجود ما و خانه های ما وارد شده است و اگر سواد این جنگ را نداشته باشیم غارت خواهیم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» محسن مهدیان معاون خبر خبرگزاری فارس در همایش مکتب مقاومت که از سوی مدرسه علم و عمل سازمان تبلیغات اسلامی در شهر قم در حال برگزاری است با بیان اهداف بلند انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران را نمی توان بدون مردمی بودن تصور کرد و اگر اینطور بع غیر این فکر کنیم یک گام هم نمی توان به جلو حرکت کرد.

وی ادامه داد: اگر بخواهم واقعیت را بیان کنیم باید همه به این مطلب معترف باشیم که هنوز نتوانستیم بعد از چهل سال، انقلاب اسلامی را به طور دقیق به مردم و جامعه معرفی کنیم.

این فعال رسانه ای بیان داشت: در معرفی انقلاب اسلامی ایران هر ساله یک جشن ملی می گیریم و این در صورتی است که در ذهن بعضی افراد فلسفه انقلاب اسلامی ایران نامفهوم است و با جشن های ساده نمی توان به فلسفه انقلاب اسلامی ایران راه یافت.

وی افزود: در دفاع از انقلاب اسلامی ایران بزرگترین دفاعی که می توانیم از این انقلاب داشته باشیم احداث بیمارستان و عمران و آبادی و مسائل دیگر است که بعد از انقلاب برای رفاه مردم ایجاد شده است و باید هم ایجاد می شد ولی آیا فلسفه و حکمت انقلاب اسلامی فقط همین موارد بود؟ و یا در تفکرات امام خمینی(ره) افق های بزرگتری وجود داشت؟

این فعال رسانه ای توضیح داد: برای فهمیدن افق های انقلاب اسلامی ایران باید سراغ تفکرات و اندیشه های حضرت امام(ره) رضوان الله علیه رفت و با نگاه حکیمانه ایشان به این مسئله نگاه کرد.

مهدیان در مورد اندیشه امام(ره) بیان داشت: حضرت امام(ره) یک دید دیگری از انقلاب اسلامی ایران ارائه می دهد که جامعه با این دید امام(ع) بیگانه هستند و این مسئولیت ما را دو چندان می کند.

وی ادامه داد: امام(ره) در تعریف خود از انقلاب اسلامی می فرمایند، انقلاب یک یقظه و تحول درون انسان ها  است و در واقع انقلاب از درون انسان ها شکل می گیرد و باعث تحول در بیرون از افراد می شود.

این فعال رسانه ای افزود: انقلاب اسلامی ایران خروجی سیاسی یک تحول درونی است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب  اگر همین یک مطلب از قیام بدست آورده باشیم کفایت می کند و اکثر مشکلات حل خواهد شد.

معاون خبر خبرگزاری فارس یاد آور شد: حضرت امام(ره) در بحث انقلاب از هر گونه اقدام مسلحانه اجتناب میکرد و به هیچ گروهی هم اجازه این اقدام را نداند و با تمام وجود اعتقاد به درون افراد داشت.

وی گفت: در حال حاضر افرادی پیدا می شوند که از انقلاب اسلامی ایران انتقاد می کنند و در مواردی هم انقلاب را زیر سوال می برند که باید از این افراد پرسید که دست آوردهای قبل انقلاب چه بوده است که با دستور و امر و نهی سفیر یک کشور غربی مسئولان اصلی و کلیدی کشور ایران عزل و نصب می شدند؟

وی یادآور شد: پهلوی ها و ایادی آنها ثروت های باد آورده ای که از جیب ملت غارت کرده بودند را دزدیدن و بردن و کسی حرفی در این دزدی بزرگ نزد.

مهدیان ادامه داد: یکی از اتفاق های و یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران آگاهی و سطح سوادی است که در سطح جامعه و  در تک تک افراد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه شگرد دشمن در مقابله با انقلاب اسلامی تغییر کرده است توضیح داد: باید به این نکته توجه کنیم که شگرد دشمن در در طول مقابله با انقلاب اسلامی ایران نیز تغییر کرده است و در حال حاضر به جای ترور فیزیکی اقدام به تغییر سبک زندگی در مردم  و تصیم گیری اشتباه در مسئولان شده است.

معاون خبر خبرگزاری فارس با هشدار به مبلغان حاضر در این همایش بیان داشت: امروز جنگ دشمن بر علیه ما به درون وجود ما و خانه های ما وارد شده است و اگر دقت نکنیم و سواد این چنگ را نداشته باشیم غارت خواهیم شد.

وی در پایان تاکید کرد: ما باید با یک حماسه در مقابل دشمن بایستیم وچرا که جنگ امروز جنگ شناختی است و با چنگ های گذشته فرق اساسی دارد. دشمن با نظام محاسباتی جدید وارد شده است و اگر از این نظام محاسباتی اطلاع نداشته باشیم شکست حتمی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha