پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در رفع مشکلات کشور بن بستی وجود ندارد؛ چرا که با وجود مسئولی جهادی و کارآمد که شهامت و شجاعت انجام کار را داشته باشد، مشکلات قابل حل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران و همه کاندیداهای حاضر، به رعایت تقوای الهی، خاطرنشان کرد: در این هفته که در فضای تبلیغاتی قرار داریم به یاد داشته باشیم که این یک هم هفته تمام می شود؛ به همین دلیل باید مراقب باشیم تا پرونده اعمال خودمان را آلوده نکنیم.

وی با تاکید بر اینکه هدف از تشکیل نظام اسلامی تحقق توحید در جامعه است، گفت: هدف حرکت مردم در تشکیل انقلاب این بود که جامعه در مسیری باشد که مورد تأیید انبیای الهی است.

امام جمعه همدان افزود: مشکل اصلی مردم ما با شاه فقط انتخابات نبود و اینگونه نبود که اگر انتخاباتی راه می افتاد ما مشکلی نداشتیم، بلکه ما سلطنت را مشروعه نمی دانستیم.

وی با بیان اینکه تفکر شیعه زمانی درست است که حاکمیت، حاکمیت الهی و مردم سالاری دینی باشد، یادآور شد: دعوای ما با طاغوت و اجتناب با طاغوت بود، موضوعی که در قرآن بیان شده است و لذا مشکل ما شاهی بود که اصل حکومتش باطل و غیرشرعی است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان وظیفه مسئولان نظام اسلامی را حرکت در مسیر دین عنوان کرد و گفت: خدمت به مردم و توجه به معیشت مردم بسیار مهم است، اما فقط اقتصاد نیست، بلکه مسئول در نظام اسلامی باید مبانی توحیدی حکومت اسلامی را بداند و در این مسیر گام بردارد.

وی با اشاره به شروع زمان تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از شاخصه های اساسی در کاندیداها، داشتن جامعیت این افراد است و اینکه در عین داشتن تقوا و تدین، برنامه های عملیاتی و دغدغه الهی، برای حرکت به سمت ظهور داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی داشتن شرح صدر را یکی دیگر از ویژگی های نماینده مجلس دانست و گفت: قطعا مسئولیت مشکلاتی را به همراه دارد و فرد مسئول باید برای رفع مشکلات مردم، دوندگی لازم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه مسئول در نظام اسلامی هیچ گاه توهین نمی کند و دهان منتقدان را نمی بندد، خاطرنشان کرد: امروز به نماینده ای نیاز داریم که درد مردم را درست متوجه شود و به دنبال منافع شخصی خود نباشد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: کسانی که قرار است قانون کشور را تنظیم کنند، باید در گام اول خودشان قانون مدار باشند و لذا اگر کسی تخلف قانونی کرد، به این معنی است که قانون خوبی را نمی تواند برای ما بنویسد و مصلحت جامعه، مردم و اسلام را درست تشخیص نخواهد داد.

وی با بیان اینکه امروز به مسئولی نیاز داریم که با عرضه باشد، بیان داشت: در رفع مشکلات کشور بن بستی وجود ندارد؛ چرا که با وجود مسئولی جهادی و کارآمد که شهامت و شجاعت انجام کار را داشته باشد، مشکلات قابل حل است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در ادامه خطاب به کاندیدهای مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: خواهش ما از کاندیدهای مجلس این است که همدیگر را تخریب نکنند و مردم نیز باید بدانند کسی که تخریب و توهین می کند، فردا به فکر من و شما نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه فرد قدرت طلب هیچگاه سیراب نمی شود، خاطرنشان کرد: کسی که در صحبت های خودش ۴۰ سال گذشته را زیر سؤال می برد، تا خود به قدرت برسد، این آدم هم برای خودش خطرناک است و هم برای جامعه.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: بهتر است که هر کس کار خودش را انجام دهد و به تبیین برنامه های خود بپردازد و مردم با بصیرت ما نیز متوجه این موضوع خواهند شد.

وی با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، یادآور شد: اسلام دینی است که به زن کرامت بخشید و در آن اجازه نداده است تا زن ابزاری برای هواپرستان باشد.

امام جمعه همدان گفت: بزرگ ‌ترین ظلمی که به جامعه زنان روا شد؛ توسط غرب بود که به عنوان آزادی و حقوق زن، بردگی و جاهلیت مدرن را ترویج دادند.

وی حجاب را حرمتی برای زن از طرف خداوند توصیف کرد و گفت: عفت زن بدین معناست که زن در جامعه به عنوان یک انسان مطرح شود و حجاب هم برای آن است که، احترام او حفظ شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha