پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت اللهی

حوزه/ امام جمعه موقت یزد گفت: باید افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند و وظیفه ما این است که انتخاب درست کنیم و رأی ما برای نمایندگان مسئولیت می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد، آیت الله سید محمدجواد آیت اللهی امروز در جمع نمازگزاران یزدی در مصلای نماز جمعه با تقدیر از حضور حماسی مردم یزد در جای جای استان، ابراز کرد: باید بر این حضور بابصیرت و از روی فهم و وحدت آفرین «الله اکبر» گفت.

وی افزود: مردم انقلابی کشور ما با حضور به موقع در صحنه‌های حساس به همه جهانیان اعلام کردند که پای آرمان های اسلامی و دستورات ولی فقیه تا آخرین نفس ایستاده اند و این حضور گسترده مسئولیت مسئولان را چند برابر می کند.

امام جمعه موقت یزد خاطرنشان کرد: مردم از خودگذشتگی دارند و در همه صحنه ها حضور می یابند و باید مسئولان نیز به فکر مردم باشند و صرفاً به فکر قدرت، پول و منافع شخصی و حزبی کار نکنند و برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

آیت اللهی با اشاره به مسأله انتخابات مجلس به دونکته اشاره و تصریح کرد: شرکت در انتخابات یک امر لازم و ضروری است اما شرکت در انتخابات به معنای رضایت از اقداماتی که مسئولان در کشور می‌کنند، نیست!

وی تأکید کرد: ما نیز از بی فرهنگی ها و دهن کجی ها به احکام نورانی اسلام، از بعضی تبعیض ها و از مفاسد اقتصادی، رانت خواری و دروغ گویی ها مخالفیم و به این روند دین ستیزی اعتراض داریم.

امام جمعه موقت یزد یادآور شد: مشارکت در انتخابات، حافظ اصل نظام اسلامی، اسلام و قرآن بوده و موجب حفظ امنیت نظام اسلامی است و رهبر معظم انقلاب فرمودند هر کس به ایران علاقه دارد باید در انتخابات شرکت کند یعنی انتخابات تقویت کننده دین اسلام است.

آیت اللهی بیان کرد: اعتراض ها جای خودش باید مطرح شود اما باید افراد واجدالشرایط پای صندوق ها حضور داشته باشند و به حول و قوه الهی مردم با حضور حداکثری خود پای صندوق های رأی مشت محکمی بر دهان دشمنان اسلام و آمریکا خواهند زد.

وی به انتخاب نماینده اصلح از سوی مردم تأکید کرد و افزود: باید افراد دارای صلاحیت انتخاب شوند و وظیفه ما این است که انتخاب درست کنیم و رأی ما برای نمایندگان مسئولیت می آورد.

امام جمعه موقت یزد تأکید کرد: ما مجلس انقلابی می خواهیم؛ نباید افراد تحت تأثیر تبلیغات و عقاید و انتظارات حزبی و جناحی باشند؛ از این رو نماینده مجلس باید مؤمن و با توکل بر خدا بتواند در مقابل دشمنان داخلی و خارجی هوشیار و شجاع باشد.

آیت اللهی، دارا بودن روحیه انقلابی و در خط ولایت فقیه بودن را برای نمایندگان مجلس ضروری خواند و افزود: حضرت امام فرمودند «پشتیبان ولی فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد».

وی در خطبه اول نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوای الهی و یادآوری سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن، گفت: رسول خدا(ص) در حدیثی فرمودند؛ خداوند متعال قبل از اینکه آسمان و زمین را خلق کند نور حضرت زهرا(س) را خلق فرموده‌ است و کسانی که در محضر پیامبر(ص) بودند از رسول خدا پرسیدند پس دختر شما فاطمه انسان نیست؟ پیامبر جواب دادند او حوریه‌ای است که به شکل انسان در آمده است.

آیت اللهی تصریح کرد: این روایت به ما می‌رساند که حضرت زهرا(س) داری دو جنبه ملکی و ملکوتی یا در واقع یک جنبه‌ سمائی و یک جنبه ارضی هستند و ایشان مانند زنان دیگر نیستند.

وی ادامه داد: عنصر بدنی فاطمه(س) از بهشت بر روی زمین آمده است و پیامبر دو مرتبه غذای بهشتی خوردند یک بار در زمین و یک بار در بهشت و بعد از ۴۰ روز عبادت خدا به دستور خداوند به خانه حضرت خدیجه(س) و سپس به معراج رفت و در بهشت از خوشبوترین درخت بهشتی یک میوه تناول کرد که از آن میوه بهشتی نور فاطمه زهرا(س) منعقد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha