جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
انتخابات

در برهه حساس کنونی، نیازمند عمل جهادی در سایه باور عمیق به انقلابی بودن و انقلابی ماندن هستیم و بی شک کسی که خود را در معرض انتخاب ملت برای حضور در مجلس شورای اسلامی قرار می دهد، باید واجد این خصیصه و شاخصه مهم باشد.

خبرگزاری حوزه /  در آستانه انتخابات مهم و حساس یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در کنار مساله دعوت اقشار گوناگون مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی که بر اساس فرمایشات و بیانات مقام معظم رهبری، اولویت نخست کشور در شرایط فعلی به شمار می رود، تبیین و ترویج معیارها و شاخصه های کاندیدای اصلح در تراز انقلاب اسلامی ایران یک ضرورت کلیدی به شمار می رود.

اگر به بیانات و رهنمودهای حکیمانه و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب طی سه چهار سال اخیر به دقت بنگریم و به تحلیل آن بپردازیم، به خوبی متوجه می شویم که حفظ روحیه انقلابی، تبیین اندیشه و تفکر انقلابی و ترویج آن و نیز لزوم انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن از جمله مهم ترین و کلیدی ترین خواسته ها و مطالبات معظم له بوده است.

ایشان در همین باره در سخنرانی های مختلف و به مناسبت های گوناگون به تبیین مهم ترین شاخصه های انقلابی گری و تفکر انقلابی پرداخته اند و در این بین، صراحتاً وجود چنین اندیشه و مرامی را مترادف با روحیه و عمل جهادی برای حفظ و بسط ارزش های والای انقلاب اسلامی برشمرده اند.

بر اساس رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری، نخستین شاخصه انقلابی بودن همانا ثبات قدم در رابطه با اصول مانای انقلاب اسلامی همچون تبعیت از آموزه های دینی، ولایتمداری، استکبارستیزی، حق گرایی و مردم مداری و نیز تلاش برای حفظ و تقویت استقلال کشور و بالاخره جدیت دفاع از حقوق مظلومان عالم است.

از این منظر بی شک نماینده ای می تواند به معنای واقعی کلمه، وکیل ملت انقلابی ایران باشد که نه صرفاً در حرف و شعار بلکه در مقام عمل، التزام و پایبندی خویش را نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی‌ نشان داده و از آن سو نسبت به آفات و خطرات و تهدیدهایی که کیان انقلاب را تهدید می کند، دغدغه مندی و حساسیت فوق العاده ای داشته باشد.

از دیگر شاخصه های مهم یک نماینده مجلس انقلابی، پاک‌دستی و ساده‌زیستی و اجتناب از اشرافی‌گری‌ به منظور خدمت خالصانه و بدون منت‌ به آحاد ملت است که اگر این مهم محقق شود، قطعاً شاهد تقویت اعتماد عمومی و ارتقای اُمید به آینده در میان شهروندان خواهیم بود.

همچنین نباید از اهمیت بصیرت دینی و سیاسی و نیز التزام همیشگی به ارزش والایی چون تقوای فردی و جمعی غافل شد، چرا که بدون این ها، امکان انحراف هر انسانی وجود دارد، چه برسد به کسی که پس از کسب اعتماد مردم می خواهند در پارلمان زمینه کاستن از حجم مشکلات جامعه را فراهم کند.

تلاش به منظور تحقق عدالت در ساحت های مختلف کشور و نیز مبارزه جدی و مستمر با مثلث شوم فقر، فساد و تبعیض، دیگر شاخصه و معیار انقلابی گری است که در این باره البته به شدت در برهه ی حساس کنونی، نیازمند عمل جهادی در سایه باور عمیق به انقلابی بودن و انقلابی ماندن هستیم.

به خاطر دارم سکاندار حکیم انقلاب در سخنان طلیعه سال ۹۴ و در جمع زوار و مجاوران حرم ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) در تبیین مفهوم "جهاد" آن را به معنای تلاش همه جانبه به نفع کشور توصیف کردند و بر این اساس، مشخص و مبرهن است که اهتمام به عمل جهادی یعنی این که در سایه ی باور به اندیشه و تفکر انقلابی بتوانیم مجاهدتی خستگی ناپذیر برای اعتلای ایران عزیز و افزایش رضایتمندی ایرانیان مسلمان داشته باشیم.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha