پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
۲ هزار مسلمان سریلانکا برای قربانیان بیماری کرونا نماز خواندند

حوزه/ جمع کثیری از مسلمانان در شهر کلمبو، پایتخت سریلانکا در مسجد گردهم جمع شدند و با خواندن نماز و دعا با مبتلایان و آسیب دیدگان بیماری ویروسی کرونا ابراز همدردی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، بیش از ۲ هزار مسلمان با تجمع در مسجد «دعوتگاه» در سریلانکا، با قربانیان بیماری ویروسی کرونا در جهان که تاکنون منجر به کشته شدن نزدیک به ۱۴۰۰ نفر در کشور چین شده، ابراز همدردی کردند.

نمازگزاران از جمله  نمایندگان مجلس، محمد اقبال معاون شهردار و دیپلمات های چینی در این مسجد قرن نوزدهم، واقع در نزدیکی سالن شهرداری شهر کلمبو، دومین شهر بزرگ و پایتخت تجاری سریلانکا گردهم آمدند تا  برای سلامتی مبتلایان به ویروس کشنده کرونا دعا کنند.

 لیو دونگ معاون فرهنگی سفارت چین، لیو دونگ به نمایندگی از سفیر، از این اقدام ابراز تشکر و قدردانی کرد و اطمینان داد که فعالیت تجاری بین دو کشور به زودی از سر گرفته خواهد شد.

وی گفت: چین از حمایت اخلاقی مسلمانان سریلانکا در این بحران تحت تاثیر قرار گرفته است. ما به زودی این مشکل را بر طرف خواهیم کرد و طبق معمول روابط تجاری بار بار دیگر برقرار خواهد شد.

گفتنی است شیوع بیماری ویروسی کرونا منجر به رکود روابط تجاری چین با کشورهای مختلف شده است. صنعت گردشگری سریلانکا نیز به دلیل اینکه بیشترین گردشگران آن را شهروندان چینی تشکیل می دهند، آسیب اقتصادی دیده است.

 رضا سالی از بانیان مسجد به خبرنگاران گفت که معاون فرهنگی سفارت که از یکی از شهرهای پرجمعیت مسلمان نشین چین به سریلانکا آمده، خواستار اقامه نماز و دعای ویژه مسلمانان شده است. هفته گذشته نیز دیپلمات های چنین خواستار دعا در معبدهای بودایی در کلمبو شده بودند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha