پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
دهه فجر کودکان

حوزه/ مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان گفت: حوزه های علمیه با الگوگیری از حضرت زهرا(س) باید بتواند الگوی اسلامی صحیح را برای تربیت نسل‌های آینده به همگان معرفی نماید.

خانم مریم میرکریمی همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و هفته زن و مادر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، نامگذاری روز میلاد حضرت زهرا(س) به عنوان روز مادر و زن را تقارنی شایسته و در عین حال تأمل برانگیز دانست.

وی، تقارن ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن را از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان و در یک نگاه یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه های اخلاق و منش فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و جایگاه رفیع و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی برشمرد.

مدیر مجموعه حوزوی الزهرا(س) گرگان با تأکید بر تلاش در راستای تبیین الگوی شایسته زن مسلمان در مسیر اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی، گفت: نقش زن در پیشبرد اهداف اسلامی از جمله مسائلی است که مورد توجه دین اسلام و جامعه اسلامی ایران قرار دارد، در این راستا و برای رسیدن به این هدف والا، ترسیم جایگاه حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی بی بدیل در تمام ابعاد فردی، اجتماعی، اعتقادی و اجتماعی سرآمد نوع بشر است.

میرکریمی افزود: دین اسلام با معرفی الگویی همچون حضرت فاطمه(س) به همگان آموخت که زن علاوه بر توجه به وظیفه خود در تربیت دینی فرزندان و حفظ بنیان خانواده باید در جامعه مشارکت فعال و همه جانبه داشته باشد و در تربیت اجتماع و سوق دادن به فضیلت های اخلاقی و انسانی بکوشد.

وی اضافه کرد: تلاش در راه شناخت سیره حضرت فاطمه(س) نه ‌تنها برای زنان، بلکه برای مردان جامعه اسلامی تأثیرگزار بوده و جامعه را به ‌سوی روشنایی هر چه بیشتر سوق می دهد.

مدیر مرکز پژوهش های اسلامی الزهرا(س) گسترش فرهنگ فاطمی در جامعه را از جمله وظایف حوزه های علمیه خواهران دانست و خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه با الگوگیری از حضرت زهرا(س) باید بتواند الگوی اسلامی صحیح را برای تربیت نسل‌های آینده به همگان معرفی کند.

میرکریمی با اشاره به اینکه نقش حضرت فاطمه(س) در عرصه های مختلف زندگی دارای اهمیت فراوانی است، گفت: میلاد آن حضرت فرصت مناسبی را برای جامعه فراهم می کند تا هر چه بیشتر به این جایگاه در عرصه های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و در سبک زندگی تأسی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha