شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ستاد اقامه نماز استان قم

حوزه/نماینده عالی دولت در استان قم گفت: هر کسی نسبت به دین دغدغه دارد باید نسبت به نماز و تسهیل در امور مربوط به آن نگاه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ، بهرام سرمست در نشست ستاد اقامه نماز استان قم که با حضور مدیرحوزه های علمیه، جمعی از ائمه جماعات، مدیران استان در سالن جلسات آیت الله عبدالکریم حائری برگزار شد، به سفر اخیر آیت الله اعرافی به کشور هندوستان واستقبال پرشور مسلمانان هندی از وی اشاره کرد وافزود: صحنه هایی از استقبال باشکوه مردم هندوستان را دیدم و همه این صحنه های به برکت پیروزی انقلاب اسلامی توسط امام راحل بود. اگر امروز فرهنگ انقلاب و آموزه های آن در اقصی نقاط گیتی در حال رشد و نمو است همه اش به برکت علما و فرزانگانی است که در دامن پربرکت حوزه های علمیه تربیت شده اند.

رئیس شورای اداری استان قم در ادامه موضوع نماز و اقامه نماز را فراتر از مسئولیت های اداری و ساختاری دانست و افزود: هر کسی نسبت به دغدغه های دینی و معرفتی که دارد می بایست نسبت به این فریضه مهم و اجرا آن به طور کامل تلاش مضاعف داشته باشد.

استاندار قم خطاب به آیت الله اعرافی و سایر مدیران استان اظهارکرد: با توجه به اهمیت موضوع نماز اقداماتی در زیر مجموعه معاونت توسعه منابع استانداری با موضوع نماز شکل گرفت، با پیگیری هایی که دبیرمحترم ستاد اقامه نماز استان داشتند و جذب کمک از خیرین بحمدلله جایگاه اقامه نماز در سطح سازمان ها وارگان های دولتی به منظور اقامه نماز اول وقت و حضور روحانیون نسبت به کشور در جایگاه قابل قبولی قرار دارد.

رئیس شوای تامین استان قم ادامه داد: برای ترویج هر کار خداپسندانه‌ای در جامعه به ترسیم یک چشم‌انداز روشن احتیاج است، ازاین‌رو تدوین سند جامع پنج‌ساله نماز قم باید در دستور کار متصدیان ستاد اقامه نماز این استان قرار بگیرد و به همین علت باید وظیفه و مسئولیت هر دستگاه اجرایی در قبال این مساله مشخص شود و با یک برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت پیش برویم.

سرمست اضافه کرد: ستاد فوق علاوه بر ظرفیت‌های اجرایی استان از ظرفیت خیران نیز بهره‌برداری‌های لازم را انجام داده است و باید در خصوص ترویج فرهنگ نماز این رویکرد را کماکان دنبال کنیم.

استاندار قم با اذعان به این‌که همه دستگاه‌های اجرایی استان به هنگام نماز اقدام به برپایی نماز جماعت می‌کنند، گفت: با توجه به درپیش بودن ایام نوروز و سفر مسافران و زائران به این استان باید نمازخانه‌هایی که با شان قم مطابقت داشته باشد، را احداث کنیم.

سرمست ادامه داد: در فضای بین‌راهی جاده قم – گرمسار با ساخت یک باب مسجد موافقت کردیم که به لحاظ چندبعدی بودن می‌تواند زمینه رفاه زائران را نیز فراهم کند.

وی افزود: قم طی یک سال در قالب ۱۹ مناسبت مختلف پذیرای خیل عظیمی از زائران می‌باشد و در این رابطه توجه به الزام‌های ساختاری و رفتاری نیز اهمیت بسزایی دارد، و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان باید در بحث سامان‌دهی بقاع متبرک امامزادگان فعال باشد و گزارش‌های آن را به شورای اقامه نماز ارائه دهد.

استاندار قم با تاکید بر اهتمام جدی مسئولان در برپایی به‌موقع و منظم نمازهای جماعت در دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه مدارس و دانشگاه‌ها، تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه باید از سنین کودکی و نوجوانی آغاز شود، ترویج فرهنگ نماز و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان می تواند تاثیرات ارزشمندی را در آینده نسل جوان رقم بزند.

سرمست همچنین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مردم و دولتمردان در برابر یک آزمون بزرگ قرار دارند، لذا در عین این‌که تلاش می‌کنیم، همه مدیران بی‌طرفیِ خود را در برگزاری این انتخابات حفظ کنند، از همه نیز انتظار می‌رود در جهت گسترش فضای نشاط سیاسی و یک رقابت سالم تلاش نمایند.

وی زمینه‌سازی جهت جلب اعتماد مردم به برگزارکنندگان انتخابات را ضروری خواند و گفت: حضور مردم به دوام و قوام نظامی منجر می‌شود که رسالت آن اقامه نماز و برقراری قسط و عدل در جامعه است.

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha