شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دیدار آیت الله اعرافی و شورای فضای مجازی

حوزه/ مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه های علمیه از برگزاری همایش هوش مصنوعی و علوم انسانی در فروردین ماه سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی عصر امروز در دیدار آیت الله اعرافی و دبیر شورای عالی فضای مجازی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: در نظام شورایی که در مرکز مدیریت تشکیل شد، شوراهای آموزش، پژوهش، تهذیب و تبلیغ به مدیریت امور می پردازند که در کنار آن ها شورای فضای مجازی تشکیل شد.

وی افزود: در کنار نظام های جامعی که تدوین شد، نظام جامع فضای مجازی نیز دیده می شود و کلید واژه اصلی نیز که مطرح شد، بازآفرینی حوزه در فضای مجازی بود.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه های علمیه گفت: در این زمینه پروژه هایی مانند سامانه تقریرات به انجام رسیده که طلاب در آن به فعالیت می پردازند، پروژه دوم هوش مصنوعی و علوم اسلامی بود که فروردین ماه نخستین همایش آن برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی تاکید کرد: سامانه مقالات، پایان نامه ها، شبکه های اجتماعی مبلغان، جشنواره دین و فضای مجازی، مرکز رشد با رویکرد تولیدات مربط به فضای مجازی، مرکز علم سنجی،

وی اضافه کرد: شیوه های ارزیابی مرسوم در دنیا معمولا در پژوهش های حوزوی نقشی ندارد، چرا که غالبا کارهای این حوزه های، منابعی دارند که در حوزه کمتر مورداستفاده قرار می گیرند.

مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: انجمن علمی فضای مجازی در زیرمجموعه انجمن های علمی حوزوی تشکیل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha