جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
منتظری دادستان کل

حوزه/ دادستان کل جمهوری اسلامی ایران و معاون دادستان عراق بر همکاری، هماهنگی و تشکیل کمیته مشترک ویژه قضایی با هدف پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان این دو شهید در سطح منطقه‌ و بین‌الملل تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، امروز «ضاری جابر فرهود» معاون دادستان کل و قائم مقام وزیر دادگستری جمهوری عراق با حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل جمهور اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار معاون دادستان کل جمهوری عراق از تشکیل پرونده ای در دادستانی کل عراق در جهت برخورد با آمرین وعاملین حادثه ترور شهید قاسم سلیمانی وابومهدی المهندس وهمراهانشان خبر داد و گفت: قطعا ثمره خون این شهدای عزیز باعث وحدت هرچه بیشتر بین دو ملت ایران وعراق خواهد بود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اشتراکات فراوانی بین دو کشور ایران و عراق از گذشته تاکنون وجود داشته است گفت: البته ایران و عراق دارای دشمنان مشترکی همچون استکبار جهانی و صهیونیسم نیز هستند.

وی بیان کرد: جنایات آمریکا در عراق با به وجود آوردن داعش یک امر بدیهی است که نیازی به ارائه دلیل ندارد و ایران در راستای دفاع از ملت عراق و حرم اهل بیت (ع) همه گونه همکاری را با عراق داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در این دیدار به یادداشت تفاهم نامه‌های چهارگانه بین ایران و عراق هم اشاره کرد و گفت: با توجه به این که در زمینه‌هایی همچون معاضدت در امور مدنی، کیفری، استرداد مجرمین و انتقال محکومین بین دو کشور تفاهم‌نامه وجود دارد تسریع در انتقال محکومین بین دو کشور بخصوص زندانیان ایرانی در عراق را خواستار شد.

گفتنی است در پایان این دیدار دادستان کل ایران و معاون دادستان عراق در جهت تشکیل کمیته ویژه قضایی با هدف پیگیری پرونده شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان اعلام آمادگی کردند تا به صورت هماهنگ در سطح منطقه‌ و بین الملل با یکدیگر همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha