پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 886804
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۱
 سازمان های اسلامی آلمان خواستار هشیاری بیشتر پلیس شدند

 حوزه/ در حالی که اخیرا یک گروه راست گرای افراطی در آلمان به دست پلیس کشف شده که هدف شان حمله به مساجد و کشتار مسلمانان بوده است، جوامع اسلامی در بیانیه های  جداگانه خواستار هوشیاری بیشتر پلیس شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، در پی از هم پاشیدن یک گروه راست گرای افراطی در آلمان و دستگیری ۱۲ عضو این گروه تروریستی که قصد داشته اند دست به کشتار مسلمانان زده و به مساجد حمله کنند، اعضای جامعه اسلامی خواستار حفاظت بیشتر از سوی نیروهای امنیتی آلمان شدند.

به گفته سخنگوی دولت ، دوازده مرد که به دنبال یورش پلیس در روز جمعه دستگیر شده بودند ، قصد داشتند با استفاده از سلاح های نیمه اتوماتیک به نمازگزاران در هنگام نماز در ۱۰ ایالت آلمان  حمله کنند که این پروژه جنایت را به تقلید از مهاجم حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند طراحی کرده بودند.

مأمورین پلیس می گویند پس از ظن آنها برای تشکیل گروه تروریستی ، ماه ها آنان را دنبال می کرده و مکالمات و فعالیت های آنها را تحت نظر داشتند. آن ها در اوایل این ماه در جلسه‌ای در نوردراین-وستفالن شنود گذاشته اند که در آن مدیر ارشد این گروه اسلام ستیز برنامه های مشخص حمله مسلحانه به مسلمانان در جوامع کوچک در سرتاسر آلمان را تشریح کرده است. دو نفر از اعضای گروه برای آماده سازی اسلحه ها انتخاب شده بودند و بودجه ۵۰ هزار یورویی برای تامین مالی این عملیات نیز مشخص شده است.

به گفته مقامات ، این حملات با هدف تحریک حملات انتقام جویانه  و راه اندازی جنگ داخلی برنامه ریزی شده بودند. چهار نفر از دستگیر شدگان تحت عنوان تروریست و هشت نفر به عنوان همدستان آن ها دستگیر شده اند که یکی از آنان یک دفتردار در اداره پلیس بوده است.

آیمان مازیک رئیس شورای مرکزی مسلمانان آلمان گفت که حملات برنامه ریزی شده «بسیار نگران کننده» بوده و خواستار امنیت بیشتر در مساجد این کشور شد.

وی در این باره به خبرنگاران روزنامه برلین تاز گفت: بدون محافظت دولت، وضعیت هر لحظه وخیم و وخیم تر می شود. مقامات امنیتی منتظر چه هستند؟

 محمد داوود مایوکا ، سخنگوی یکی از جوامع اسلامی در آلمان نیز خواستار توجه بیشتر پلیس شد.

ذکریا آلتویچ سخنگوی سازمان دیتیب، که مساجد زیادی زیر چتر آن قرار دارند گفت: این دستگیری ها جدی بودن اوضاع را ثابت می کنند. اگر حواسمان را جمع نکنیم. ممکن است کارمان به جایی برسد که دیگر بازگشتی نداشته باشد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha