جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خانم سوسرایی

حوزه/ خانم سوسرایی، سست کردن بنیان خانواده را از اهداف دشمنان برشمرد و گفت: برای مقابله با حربه های دشمنان و حفظ کانون خانواده لازم است، سیره زندگی حضرت فاطمه(س) برای زنان جامعه اسلامی الگو قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم سوسرایی، در نشست «معارف فاطمی» در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان، با اشاره به جایگاه  حضرت فاطمه(سلام الله علیها) بیان کرد: معرفت اهل بیت(علیهم السلام) به ویژه حضرت زهرا(سلام الله علیها) ریشه تمام برکات و منشأ دست یافتن به کمالات معنوی است.

وی ادامه داد: محبت اهل بیت(علیهم السلام) پناهگاه محکمی است که در فراز و نشیب های زندگی به انسان آرامش می بخشد.

استاد حوزه خواهران با اشاره به مرتبه علم و دانش یگانه بانوی عالم بشریت، اذعان کرد: همان گونه که حضرت علی(علیه السلام) دریای ژرفی از علوم قرآن و اسرار آفرینش است، حضرت زهرا(سلام الله علیها) نیز دریای بیکرانی از علوم الهی است.

سوسرایی، حضرت فاطمه(س) را مظهر انسان کامل دانست و گفت: وجود او مظهر صفات و اسماء الهی است به گونه ای که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «در مراحل رشد و کمال انسانی، مردان بسیاری به مرحله کمال مقدر خود دست یافته اند، ولی از زنان جز چهار تن به آن مقام نرسیده اند: آسیه، مریم، خدیجه و فاطمه».

وی با استناد به آیه قرآن کریم «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَ بَنَاتِکَ وَ نِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ...»، بیان کرد: رعایت حجاب و عفاف بانوان نه تنها موجب حفظ سلامت جامعه می شود؛ بلکه مهم ترین راهکار حفظ کرامت و شخصیت انسانی زنان در عرصه های مختلف است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به فعالیت های اجتماعی حضرت صدیقه طاهره(سلام الله علیها)، خاطرنشان کرد: زنان با رعایت موازین شرعی و ارزش های اخلاقی می توانند در عرصه اجتماع وارد شده و به فعالیت بپردازند.

سوسرایی، سست کردن بنیان خانواده را از اهداف دشنان برشمرد و افزود: برای مقابله با حربه های دشمنان و حفظ کانون خانواده لازم است سیره زندگی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) برای زنان جامعه اسلامی الگو قرار گیرد.

وی در پایان گفت: یکی از وظایف اساتید و طلاب حوزه های علمیه، نشر فضائل حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و آشناسازی بانوان با کمالات و معارف بلند حضرت است. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha