جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قزوین

امام جمعه قزوین گفت: انتخابات امتحان دیگری برای همه اقشار جامعه است و باید در این آزمون بزرگ حضوری هوشمندانه، هوشیارانه و فعال داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی صبح امروز در ابتدای جلسه تفسیر قرآن کریم در آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع)، گفت: مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن متمایز و متفاوت ظاهر شدند و حماسه‌ عظیم‌تری خلق کردند و از این امتحان الهی سربلند بیرون آمدند.

وی افزود: غیبت در انتخابات مانند غیبت در راهپیمایی و غیبت در عبادت، بندگی و عرصه‌ جهاد و دین است و وظیفه داریم با همه وجود در این عرصه حضور جدی داشته باشیم تا از این امتحان نیز سربلند بیرون بیاییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه فعال بودن به معنای مشارکت حداکثری در انتخابات است، بیان کرد: فعال بودن در انتخابات یعنی معیارها و ملاک‌ها را برای مردم تبیین کنیم تا بتوانند انتخابی درست داشته باشند.

وی ادامه داد: نباید معیارها برای رأی دادن به افراد، نگاه قومی، قبیله‌ای و یا بریز و بپاش نامزدها باشد زیرا چنین نگاهی برخاسته از فرهنگ غرب و دوران جاهلیت است و در مقابل فرهنگ دینی قرار دارد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: فرهنگ دینی این است که انتخاب افراد اصلح را براساس ایمان افراد انجام دهیم و همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند باید ببینیم چه کسانی ایمان قوی، تقوا، بصیرت، اخلاص و شجاعت دارند و بر اساس آن انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: باید به کسانی رأی بدهیم که افکار و اندیشه‌های سردار سلیمانی در او دیده شود و سمت و سوی آن سردار رشید اسلام را داشته باشند اگر براساس ایمان و تقوا وارد میدان انتخابات بشویم، ذخیره آخرتمان می‌شود.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: انتخابات امتحان دیگری برای همه اقشار جامعه است و باید در این آزمون بزرگ حضوری هوشمندانه، هوشیارانه و فعال داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha