پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکایت مجری آمریکایی که تعهد نداد اسرائیل را بایکوت نکند

حوزه/ یک مجری تلویزیونی می گوید هنگام کنفرانس خبری در دانشگاه جورجیا از وی خواسته شده که تعهد نامه ای را امضا کند و اسرائیل را بایکوت نکند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از المنار، یک مجری تلویزیونی آمریکایی از مقامات دانشگاه جورجیا به دلیل اینکه قصد داشته اند وی را وادار به امضای تعهد عدم بایکوت اسرائیل کنند، شکایت کرد.

ابی مارتین، مجری سابق تله سور  از ایالت جورجیای آمریکا شکایت کرده، چون آن ها ماه گذشته مانع از مشارکت وی در یک کنفرانس رسانه ای در دانشگاه جورجیای جنوبی شده اند زیرا حاضر نشده امضای تعهد قرارداد برای عدم تحریم اسرائیل را امضا کند.

 وی در سخنانی گفت: ما باید با استقامت ایستادگی کنیم و از این تخلفات آشکار آزادی بیان نترسیم و سر تسلیم فرود نیاوریم.

مارتین روز دوشنبه ۱۰ فوریه با همکاری شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) و با مشارکت بنیاد حقوق مدنی دادخواست آزادی بیان خود را علیه سیستم دانشگاهی جورجیا به دلیل غیرقانونی بودن این تصمیم، ارائه داد.

ادوارد احمد میشل مدیر اجرایی شورای کایر در جورجیا گفت: از آنجایی که او حاضر نشده تعهدنامه ای را مبنی بر عدم تحریم اسرائیل امضاء کند، به او به عنوان یک روزنامه نگار اجازه صحبت در محوطه دانشگاه را نداده‌اند که این نقض آشکارانه اصل نخست قانون اساسی یعنی حقوق آزادی بیان است.

گفتنی است ناتان دیل، فرماندار پیشین جورجیا ، در سال ۲۰۱۶ قانونی را امضا کرد که براساس آن تمامی اشخاص و شرکت ها باید قراردادی را با ایالت جورجیا به ارزش ۱ هزار دلار یا بیشتر به امضاء برسانند و براساس آن متعهد شوند که رژیم اسرائیل را به خاطر نقض آشکار حقوق فلسطینیان بایکوت نکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha