شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رضایی

 حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه قزوین گفت: اولین جلسه از دوره نهج البلاغه پژوهی در سالن اجتماعات ساختمان مدیریت حوزه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی اصغر رضایی، صبح امروز در حاشیه  اولین جلسه از دوره «نهج البلاغه پژوهی ویژه اساتید حوزه قزوین»، گفت: همه ما وظیفه داریم در کنار تبلیغ قرآن کریم به تبلیغ نهج‌البلاغه بپردازیم، این مسئله جزء رسالت خطیر روحانیون است و لازمه تحقق این امر، پژوهش و تحقیق دقیق در نهج البلاغه است.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری اگر از دیدگاه دقیق و نافذ امام علی(ع) به واقعیت‌های جهان و جامعه نگاه کنیم، بسیاری از حقایق پنهان جهان را خواهیم شناخت و به علاج بسیاری از دردها دست خواهیم یافت اما متأسفانه امروز نسبت به این منبع معرفت، کمتر توجه شده است.

حجت الاسلام رضایی عنوان کرد: معاونت آموزش حوزه علمیه قزوین در راستای تحقق  رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به ضرورت شناخت دقیق سیره و منش امام علی(ع) و نشر آن توسط اساتید، دوره «نهج البلاغه پژوهی ویژه اساتید» را برنامه ریزی و برگزار می کند.

وی با اشاره به اینکه این دوره به صورت کارگاهی و هر دو هفته یکبار پنج شنبه ها صبح و عصر برگزار می شود، ادامه داد: در این دوره از محضر  اساتید کشوری همچون حجت الاسلام والمسلمین سید محمد کاظم طباطبایی و دکتر احمد غلامعلی استفاده شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین با اشاره به اهداف برگزاری دوره نهج البلاغه پژوهی تصریح کرد: این دوره با هدف ترویج فرهنگ پژوهش در نهج البلاغه و استمرار امر پژوهش در این مسیر نورانی، برای اساتید برگزار می‌شود که در پایان به شرکت‌ کنندگان این دوره گواهی نامه معتبر از دانشگاه قرآن و حدیث اعطاء می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha