جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خانم سوسرایی

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان گفت: رفتارهای فردی و اجتماعی حضرت فاطمه(س)، بزرگترین درس زندگی برای تمام بشریت و بهترین الگو برای پرورش و تربیت نسل مهدوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم زهرا رجبلو در نشست «معارف فاطمی» در جمع کارکنان، اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با اشاره به شخصیت و جایگاه معنوی حضرت فاطمه(س)، بیان کرد: ایشان دریای ژرف حقیقت، مظهر کمال و فضیلت، گنجینه معرفت و آگاهی و نمونه کامل انسانیت است.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) برترین بانوی جهان و الگوی برجسته برای نسل ها است؛ زیرا تمام خوبی ها و ارزش های والای معنوی و انسانی در وجود پربرکت او نمایان بود.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان با استناد به روایت پیامبر(ص) «انما بعثت لأتمم مکارم الاخلاق»، تشریح کرد: آن حضرت با هدیه حضرت فاطمه(س) به جامعه بشری، هدف بزرگ خود را تحقق بخشید.

رجبلو، سکوت، نحوه سخن گفتن، راه رفتن، نماز و عبادت، تقوا و زهد حضرت صدیقه طاهره(س) را از درس های اخلاقی برای بانوان برشمرد و افزود: زنان جامعه اسلامی برای رسیدن به کمال و دستیابی به اخلاق فاضله، این درس ها را سرمشق زندگی قرار دهند.

وی، حضرت فاطمه(س) را از برترین زنان عالم معرفی کرد و گفت: رفتارهای فردی و اجتماعی بانوی اسلام، بزرگترین درس زندگی برای تمام بشریت و بهترین الگو برای پرورش و تربیت نسل مهدوی است.

استاد حوزه خواهران با اشاره به روایت امام حسن عسکری(ع) «نحن حجةاللّه علی الخلق و فاطمه حجة علینا»، درباره مقام الگوبودن حضرت صدیقه کبری(س)، بیان کرد: امامان معصوم(ع) او را اسوه و روشن کننده راه خود قرار می دادند.

رجبلو، حجاب را از اصول مهم شخصیت و ارزش بانوان برشمرد و اضافه کرد: بانوان جامعه اسلامی در حفظ و پوشش خویش به حضرت فاطمه(س) تأسی کرده و با پیروی از او در سایه عفت و پاکدامنی، بسیاری از مشکلات اخلاقی، خانوادگی و اجتماعی را درمان کنند.

وی با بیان این که سیره زندگی حضرت زهرا(س) مشعل فروزان راه انسان است، خاطرنشان کرد: مسلمانان به ویژه بانوان با مطالعه زندگی حضرت فاطمه(س) صفات کمال و پسندیده را در خود ایجاد و با الگوگیری از آن بزرگوار، سعادت خود را در دنیا و آخرت تأمین کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha