جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ضدعفونی بقاء متبرکه

حوزه/ حجت‌الاسلام زائری اعلام کرد: علاوه بر ضدعفونی هر شب بقاع متبرکه و همچنین توزیع رایگان ماسک و دستکش در صورت تهیه آن‌ها، به تولیت بقاع در استان ابلاغ شده که در حد امکان از توزیع نذورات خوراکی شهروندان در محوطه بقاع خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف کشور، مبنی ضدعفونی بقاع متبرکه، سازمان اوقاف خوزستان در راستای اجرای این ابلاغیه، هر شب بقاع متبرکه خوزستان به‌ویژه حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی را ضدعفونی می‌کند.

همچنین بنا بر اعلام ، دستور ضدعفونی هر شب بقاع متبرکه داده شده و این اقدام می‌تواند تا حدودی به بهداشت محیطی در بقاع متبرکه کمک کند.

حجت‌الاسلام فائزی در این رابطه گفت: همچنین به تولیت بقاع در استان ابلاغ شده که در حد امکان از توزیع نذورات خوراکی شهروندان در محوطه بقاع خودداری کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌های مذهبی با رعایت کامل نکات بهداشتی بلامانع است، اظهارداشت: با توجه به اینکه بیشتر بقاع متبرکه خوزستان در روستاها واقع شده و زائران فصلی دارند، اکنون جمعیت قابل توجهی در بقاع خوزستان حضور نداشته و برنامه‌ای برای تعطیلی آن‌ها وجود ندارد، اما بر اساس هشدارهای نهاد پزشکی رعایت نکات بهداشتی الزامی است.

حجت‌الاسلام فائزی با اشاره به توزیع دستکش و ماسک‌های مجاز در بقاع متبرکه میان مردم، گفت: به همه بقاع متبرکه اعلام شده که دستکش و ماسک‌های ضدعفونی شده را میان زائرین به‌صورت رایگان توزیع کنند. البته اگرچه این اقلام تا حدودی کمیاب شده اما این دستور صادر شده و بلافاصله پس از تهیه ماسک و دستکش یک بار مصرف، میان زائران بقاع به رایگان توزیع خواهد شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha