جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه آموزشی بیانیه گام دوم

حوزه/ استاد حوزه گفت: نزدیک به 2 دهه رستاخیز علمی با سرعتی غیر قابل باور برای جهان در ایران آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آقای حسن زاده در دوره آموزشی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش برگزار شد، سنگ بنای گام دوم را امید به آینده دانست و افزود: باید همانند مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) خود و دیگران را از امید کاذب و نا امیدی بیجا برحذر داریم.

وی افزود: سیاست تبلیغی و رسانه‌ ای دشمن طی چهل سال اخیر بسیار زیاد بوده که فعال‌ ترین برنامه‌ های آن مایوس‌ سازی مردم و حتی مسئولان ما از آینده بوده است اما همچنان روز به روز ابهت، قدرت و عظمت ما در دنیا بیشتر شده و دانش آشکارترین وسیله عزت و قدرت یک کشور است.

حسن زاده بیان کرد: دنیای غرب به برکت دانش خود، ثروت، نفوذ و قدرت را فراهم  کرده و با وجود تهیدستی در بنیان‌ های اخلاقی و اعتقادی با تحمیل سبک زندگی غربی به جوامع عقب مانده از علم و دانش، از سیاست و اقتصاد آن‌ها استفاده کرده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری  خاطر نشان کرد: به دنبال علم بودن به این معنا نیست که بر جهان سلطه پیدا کرده وهمانند کشور های غربی  از منافع دیگرکشورها سوء استفاده و با دانش خود منافع کشورهای دیگر را غارت کنیم.

استاد دانشگاه گراش افزود: زمینه علم و دانش در کشور وجود دارد و استعداد علم و تحقیق از متوسط جهان بالاتر است همانگونه که نزدیک به 2 دهه رستاخیز علمی با سرعتی غیر قابل باور برای جهان در ایران اغاز شده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری به جوانان توصیه کرده‌اند که این راه را با احساس مسئولیت بیشتری همچون یک جهاد در پیش گرفته زیرا عظمت و اقتدار ما لازمه‌ اش توانایی است و یکی از راه های کسب  توانایی علم می باشد که  ما در سایه‌ تحریم به این پیشرفت‌ها دست پیدا کردیم.

وی دانش را نوری دانست که مانع رونق بازار خرافات، شایعات و جادوگری می شود و افزود: دانش با همه عظمتش در ابتدا در دسترس همگان نبوده بلکه تبعیضات نژادی، دانش را دسته بندی کرده و هر کسی اجازه یاد گرفتن آن را ندارد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha