پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آبگرفتگی معابر

حوزه/ طبق اعلام استاندار خوزستان هیچ‌گونه نگرانی برای مناطق پایین‌دست استان وجود ندارد و بنا بر گفته مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و امدادی استان، کلیه تدابیر لازم برای مواجهه با هرگونه حوادث و بلایای طبیعی اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با توجه به ورود سامانه بارشی قوی به استان خوزستان، کلیه دستگاه‌های اجرایی و امدادی خوزستان به حالت آماده‌باش در آمدند.

هیچ‌گونه نگرانی برای مناطق پایین‌دست استان وجود ندارد

بر اساس این گزارش، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اهواز، با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابل با سامانه بارشی جدید، اتخاذ شده، بیان کرد: طبق گزارش‌های ارائه شده، سیلاب‌ها و روان‌آب‌های ناشی از این بارندگی‌ها قابل کنترل بوده و هیچ‌گونه نگرانی برای مناطق پایین‌دست استان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اهمیت آمادگی در این شرایط افزود: با توجه به اینکه در پی بارش در اندیکا و شهرهایی مانند دزفول حتماً جاری شدن سیلاب و روان‌آب را خواهیم داشت بنابراین باید مراقبت‌های لازم، برای کنترل سیلاب‌ها و روان‌آب‌ها را داشته باشیم که بحمدالله این موارد در حال انجام است.

۸.۸ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی سدهای خوزستان

همچنین طبق اعلام فراز رابعی، معاون سازمان آب و برق خوزستان، مخزن سدهای استان در مجموع ۸.۸ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی دارند که در مجموع سدهای حوزه کارون ۴.۶ میلیارد مترمکعب، سد دز ۱.۳ میلیارد مترمکعب و سد کرخه ۲ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی وجود دارد.

احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های استان

بر اساس این گزارش، محمد سبزه زاری، مدیرکل هواشناسی استان خوزستان، با اشاره به افزایش حجم بارش ها در نیمه شمالی و شرقی استان، گفت: حجم بارش‌ها در نیمه شمالی و شرقی استان زیاد خواهد بود و سبب طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های استان خواهد شد.

آمادگی لازم سازمان حلال احمر

قابل ذکر است، علی پهلوان، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان، با اشاره به آمادگی کامل این سازمان، گفت: برای مواجهه با هرگونه حوادث و بلایای طبیعی آمادگی لازم  وجود دارد. اقلام زیستی و تجهیزات امدادی تأمین و آماده‌به‌کار هستند و مشکلی برای ورود به منطقه حادثه نداریم.

آماده‌باش گروه‌های جهادی

همچنین حجت‌الاسلام محمد کیانی، معاون امور طلاب حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌های استان به ویژه در اهواز، بیان کرد: با توجه به اطلاعیه‌های صادر شده از سوی ستاد مدیریت بحران خوزستان، گروه‌های جهادی اهواز را به حالت آماده‌باش درآوریم تا در صورت لزوم، آماده انجام فعالیت‌های امدادی به مردم و شهروندان اهوازی باشند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha