پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کرونا ویروس

حوزه/ رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بزودی و طبق اولویت‌های در نظرگرفته شده، مجموعه (پک) بهداشتی در استان‌های مختلف عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کیانوش جهانپور با حضور در اتاق خبر کمیته اطلاع رسانی قرارگاه مقابله با کرونا در جمع خبرنگاران افزود: آنچه نتیجه قطعی آزمایشگاهی است از دیروز تا امروز ۳۴ نفر از بیماران بستری ابتلایشان ثابت شده که ۱۶ نفر از قم، ۹ نفر تهران، ۱ نفر فارس، ۲ نفر مازندران، ۲ نفر گیلان، ۱ نفر نیشابور، ۱ نفرالبرز، ۱ نفر قشم بوده اند و ۳ نفر از این جمع متاسفانه درگذشته اند.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان اغلب مواردی که تایید شده از قم سفر کرده اند.

وی افزود: استدعا داریم که امن‌ترین جا برای مقابله و پیشگیری از کویید ۱۹ قطعا منازل خودمان است. سفرهای غیر ضروری حتی درون شهری را حذف کنیم خصوصا افراد دارای بیماری و مسن.
جهانپور گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد همین موضوع تردد خانواده‌ها در نتیجه تعطیلی مدارس است و نتیجه عکس داده است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بزودی و طبق اولویت‌های در نظرگرفته شده، مجموعه (پک) بهداشتی در استان‌های مختلف عرضه خواهد شد.

دکتر جهانپور افزود: طبق بررسی‌های انجام شده تا پیش از ظهر امروز، از ظهر دیروز تا الان ۳۴ نفر از بیماران بستری شده به کرونا مبتلا بودند. از این تعداد ۱۶ نفر آن‌ها از قم، ۹ نفر از تهران، یک نفر از استان فارس، دو نفر از مازندران، دو نفر از گیلان، یک نفر از نیشابور، دو نفر از البرز و یک نفر از قشم بودند.

وی گفت: این آمار نشان می‌دهد بیشتر مبتلایان یا ساکن قم بوده و یا از قم مهاجرت کرده اند.

جهانپور ادامه داد: متاسفانه معضلی که با آن روبرو هستیم این است که به دنبال تعطیلی مدارس بعضی از خانواده‌ها قصد سفر کرده اند و این اصلاً خوب نیست.

وی گفت: از خانواده‌ها می‌خواهیم که برای پیشگری از شیوع این بیماری، سفرهای غیرضروری خود را به تعویق بیاندازند.

جهانپور افزود: هدف از تعطیلی مراکز اجتماعی، کاهش سفرهای بین شهری است و سفرها به افزایش شیوع این بیماری خواهد انجامید.

وی ادامه داد: از جمع ۳۴ نفری که قبلاً ابتلایشان به کرونا تایید شد ۳ نفر جان خود را از دست دادند و تا امروز ۹۵ نفر مبتلا و ۱۵ نفر فوتی داریم.

جهانپور درباره کمبود ماسک و وسایل ضد عفونی کننده گفت: اولاً برای افراد عادی استفاده از ماسک توصیه نمی‌شود ثانیا ممکن است استفاده بی جهت از ماسک سبب خدشه دار شدن سلامت هم شود.

وی افزود: ما طبق بررسی‌هایی که انجام داده ایم و اولویت بندی‌ها توزیع ماسک را انجام خواهیم داد در ابتدا مجموعه‌های (پک)‌های بهداشتی را برای قم تهیه کرده ایم که شامل بیش از ۷۰۰ هزار پک است که وارد قم شده و امروز توزیع شده است.

جهانپور گفت: در روزهای آینده نیز طبق اولویت بندی‌هایی که کردیم به سایر افراد جامعه اقلام بهداشتی خواهیم داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha