چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کعبی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در برخی شهرهای کشور، گفت: توصیه می‌شود به جای اعتکاف‌های عمومی روزه و دعاء و ارتباط باخدا را در محیط خانه انجام دهید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در پیامی با ۱۳ بند، پیرامون بایسته‌های نقش روحانیت در مبارزه با کرونا مطالبی را بیان کرد.

وی در این پیام توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار(ع) و استفاده از احراز، ادعیه و نماز در هر حال به‌ویژه هنگام سختی‌ها و بلایا را راهگشا دانست و گفت: با این وصف ارتباط با خدا نافی اسباب علمی و رعایت بهداشت عمومی در مقابله با کرونا نیست؛ بلکه راه حل‌های طبیعی و علمی وظیفه‌ای شرعی است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین در رابطه با اعتکاف، نوشت: توصیه می‌شود از فرصت معنوی رجب، ماه ولایت و رحمت و استغفار برای خودسازی و عبادت در خانه استفاده کرد و به جای اعتکاف‌های عمومی روزه و دعاء و ارتباط باخدا را در محیط خانه انجام دهیم.

گفتنی است، به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت فعلی، شرکت در فریضه معنوی اعتکاف علیرغم فضائل و برکات عجیب و گسترده آن، که البته برگزاری آن هنوز به قطعیت نرسیده، خود می‌تواند عامل انتشار ویروسی چون کرونا میان مردم باشد، به همین دلیل طبق توصیه برخی از علما، چه‌بهتر است که مردم به جای حضور در مساجد، معتکف خانه خویش شده و اعمال مخصوص به این سه روز را در کنج خانه و اتاق خود انجام دهند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    پیشنهاد خیلی خوبیه