پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
همایش اسلامی بریتانیا 2020 : میان سنت و مدرنیته

حوزه/ در همایش اسلامی بریتانیا ۲۰۲۰ که در لندن برگزار شد، در کنار فعالان و رهبران مسلمان انگلیسی، سخنرانان غیرمسلمان و شخصیت هایی از کشورهای مختلف از جمله اندونزی حضور داشتند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، «همایش اسلامی بریتانیا» از تاریخ ۲۲ تا ۲۳ فوریه در دفتر بین الملل لندن برگزار شد و در این گردهمایی به همراه دانشمندان ، رهبران و فعالان مسلمان انگلیس ، غیر مسلمانان ، سخنرانان ایالات متحده از غرب گرفته تا اندونزی در شرق گردهم آمده بودند تا در یک بستر تنوع جمعیتی به گفتگو بنشینند.

در این همایش مسلمانان انگلیسی تعطیلات آخر هفته ویژه ای را به همکاری و ارتقاء تفکر پیرامون ایده اسلام بریتانیا گذراندند. این رویداد سالانه همچنین پیشرفت اندیشه ، هویت و فرهنگ مسلمانان انگلیس را تشویق کرده و همچنین فضایی برای توسعه شبکه ها و مشارکت های اسلامی فراهم آورد.

شیخ ابراهیم موسی استاد مطالعات اسلامی در دانشگاه نوتردام یکی از سخنرانان اصلی این رویداد بود.

مضمون صحبت های وی بر تفسیر ارزش ها از کتاب های سنتی اسلامی در متن مدرن متمرکز شده بود؛ ارج نهادن به گذشته برای ایجاد کاربردی معنی دار و مناسب از ارزش های سنتی به جامعه امروز از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

آلیسا وحید، روانشناس خانواده و دبیرکل آژانس رفاه خانواده در سازمان نهضت العلمای اندونزی (بزرگترین کشور با جمعیت مسلمان در جهان) نیز در خصوص وحدت و دموکراسی در اندونزی صحبت کرد.

وحید در سخنرانی اش گفت: مسلمانان اندونزی معتقدند سه دسته از همبستگی وجود دارد که اگر بخواهیم اسلام را به عنوان یک نعمت جهانی بدست آوریم باید از آنها حمایت کنیم. اول همبستگی بین مسلمانان، دوم همبستگی بین مردم یک کشور و سوم همبستگی میان تمام بشریت.

معظم مالک سفیر پیشین بریتانیا در اندونزی نیز این کشور آسیایی را الگویی برای مسلمانان بریتانیا در نظر گرفته و گفت: ما یک جامعه جوان در این کشور هستیم، در یک جامعه دموکراتیک، مدرن و غربی سعی بر این داریم که همراه با انگلیسی بودن ، مسلمان بودن و مدرن بودن را نیز با جوانان بشناسانیم. در اندونزی شما بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارید ، در کشوری که بسیار متنوع است ، به سرعت در حال رشد است و چیزهای زیادی وجود دارد که ما می توانیم از آن بیاموزیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha