جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام‌جمعه سلفچگان

حوزه/امام‌جمعه سلفچگان گفت: مسئولیت طلاب و روحانیون در تغییر سبک زندگی مردم در گام دوم انقلاب بسیار سنگین، اثرگذار و بااهمیت است.

حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گذشت یک سال از صدور بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه به‌صورت کامل مسیر و راه انقلاب را برای چهل سال دوم ترسیم کرده است.

وی ادامه داد: در این بیانیه رهبر انقلاب 7 توصیه‌ای کلیدی را مطرح می‌کنند که یکی از این توصیه‌ها سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: ایشان از تعبیر جهاد همه‌جانبه برای سبک زندگی استفاده کرده‌اند بااینکه حدود بیست مرتبه واژه جهاد در این بیانیه به‌کاررفته است اما تنها موردی که از واژه همه‌جانبه استفاده می‌شود در مورد سبک زندگی است که نشانه نیاز حضور همه افراد جامعه برای پیاده‌سازی آن است.

وی ادامه داد: پرواضح است در چنین مواردی هم وظیفه هدایت‌گری حوزه‌های علمیه و روحانیون بسیار سنگین است و هم به میدان آوردن مردم توسط این عزیزان باید صورت بپذیرد.

حجت‌الاسلام کتابچی به نقش روحانیون اشاره کرد و گفت: نقش روحانیون زمانی پررنگ‌تر و ضروری‌تر می‌شود که به تعبیر هوشمندانه در کلام معظم له دقت کنیم یعنی جهاد همه‌جانبه و هوشمندانه که ایشان به کاربردند.

وی ادامه داد: درواقع در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه باید بسیار حساب‌شده، عالمانه و محققانه و بدون عجله و به‌دوراز شعار و احساسات ورود پیدا کرد.

امام‌جمعه سلفچگان افزود: درنتیجه می‌توان گفت مسئولیت طلاب و روحانیون در تغییر سبک زندگی مردم در گام دوم انقلاب بسیار سنگین، اثرگذار و بااهمیت است.

وی ابراز داشت: باید به این نکته اشاره‌کنم که برنامه‌های عملی اساتید حوزه‌های علمیه از مقدمات تا سطح برای تربیت طلابی که خود قرار است سبک زندگی عملی مردم را اصلاح کنند به‌هیچ‌عنوان در حد قابل‌قبول نیست و نیاز است مدیریت حوزه‌های علمیه در این زمینه برنامه‌ای دقیق و کاربردی داشته باشد تا در کنار تسلط بر فقه و اصول، طلاب توانمندی در عرصه‌های اجتماعی روز داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha