پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین اسحاقی، قائم‌مقام معاونت پژوهش در امور استان‌ها و مسئول گروه علمی «اخلاق و تربیت» جشنواره علامه حلی(ره)،

حوزه/ قائم مقام معاون پژوهش حوزه در امور استان‌ها گفت: با توجه به این که یک خلأ در حوزه های علمیه کشور به عنوان یک مرجع پژوهشی تصمیم ساز احساس می شد، لذا تصمیم گرفته شد تا یک مرجع پژوهشی تحت عنوان شورای پژوهشی در استان ها تشکیل شود که هدف از تشکیل این شورای پژوهشی استانی، انسجام پژوهشی در عرصه مدارس علمیه استان ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین اسحاقی، در نشستی با اعضای شورای پژوهشی و  کمیته کرسی آزاداندیشی و رؤسای شعب انجمن علمی حوزه علمیه استان سمنان، اظهار داشت: با توجه به این که یک خلأ در حوزه های علمیه کشور به عنوان یک مرجع پژوهشی تصمیم ساز احساس می شد، از این رو تصمیم گرفته شد تا یک مرجع پژوهشی تحت عنوان شورای پژوهشی در استان ها تشکیل شود که هدف از تشکیل این شورای پژوهشی استانی، انسجام پژوهشی در عرصه مدارس علمیه استان ها بوده است.

قائم مقام معاون پژوهش حوزه در امور استان‌ها تصریح کرد: تصمیمات کلان پژوهشی در سطح استان از جمله نحوه تعامل با دیگر نهادهای همسو و دیگر مراجع پژوهشی برون حوزوی و تشکیل دبیرخانه دائمی وحدت حوزه و دانشگاه، ایجاد و تأسیس واحد پژوهشی، پژوهشگاه یا پژوهش سرا، تثبیت و جذب موقوفات و منابع پایدار، آسیب شناسی امور کتابخانه ها و مشکلات مدارس علمیه استان، ایجاد وحدت رویه بین مدارس علمیه، ارتقای کمی و کیفی مدارس علمیه، نحوه اجرای آیین نامه ها و بخشنامه ها، ارتباط با علما و شخصیت های پژوهشی درون حوزوی و برون حوزوی و مباحثی از این قبیل می تواند در شورای پژوهش استان مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام مازنی، مدیر ترویج پژوهش حوزه های علمیه نیز در این نشست اظهار داشت: اگر تعلاملات بین صف و ستاد زیاد شود بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شود و راهکارهای بهتری برای برون رفت از مشکلات پیدا خواهد شد.

وی افزود: ما به نقشه راه نیاز داریم، البته در ستاد زحمات زیادی کشیده شده، در این راستا از جمله در تدوین برنامه ۵ ساله پیش رو حوزه های علمیه. همچنین باید آرمان ها را دید و با توجه به ظرفیت حوزه، به سمت آنها حرکت کرد. ضمنا طرح شناسایی و تقویت اساتید پژوهشی در استان ها اجرا شده است که این مقوله به ارتقای روند پژوهشی در حوزه ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha