پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
گفت و گو با حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه

حوزه/معاون آموزش حوزه‌های علمیه از آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزش مجازی در حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: در صورت ادامه‌دار بودن تعطیلی‌ها سعی خواهیم کرد از هفته آینده درس‌ها به‌صورت غیرحضوری برای طلاب ارائه شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به تعطیلی مراکز آموزشی در شهر قم و برخی از شهرهای دیگر اظهار داشت: در حال رصد اتفاقات و برنامه‌ریزی ستاد مدیریت بیماری کرونا هستیم تا در صورت ادامه‌دار بودن تعطیلی تصمیمات لازم برای ادامه و نحوه آموزش طلاب را برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: در صورت قطعی شدن تعطیلی‌های مراکز آموزشی استفاده از ابزارهای نوین فضای مجازی برای تدریس را در پیش خواهیم گرفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد بابیان این‌که بسترسازی لازم برای ارائه غیرحضوری برخی از دروس از قبل مهیا بود، ابراز داشت: ضرورتی که شرایط کنونی کشور ایجاد کرده منجر شده که این روند با سرعت بیشتری در دستور کار باشد.

وی ادامه داد: مسائل آموزشی را به‌صورت مجازی پیش خواهیم برد البته برخی از مدارس مانند مدرسه معصومیه اقدام به دایر کردن دروس به‌صورت غیرحضوری کرده‌اند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه تصریح کرد: به‌صورت گسترده در حال برنامه‌ریزی هستیم که در ایام دیگر سال نیز در زمان‌هایی مانند ماه‌های تبلیغ و. بتوانیم از ابزار نوین و غیرحضوری برای ارائه دروس بهره ببریم.

وی بابیان این‌که زیرساخت‌های آموزش مجازی به‌سرعت در حال آماده‌سازی است، تصریح کرد: باوجود محدود بودن زمان می‌خواهیم سریع‌تر کارها را جلو ببریم تا طلبه‌ها حداقل فرصت‌ها را از دست نداده و از هفته آینده کار شروع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد تأکید کرد: البته باید امکانات طلبه‌ها را هم در نظر بگیریم که بتوانند امکان دریافت غیرحضوری درس‌ها را داشته باشند که تا کار به‌صورت کامل انجام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha