جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاب جهادگر

حوزه/ دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور گفت: طلاب جهادگر در سه عرصه پیشگیری ، درمان و همدلی وارد عمل شده اند و در حل خدمت رسانی به بیماران کرونایی در شهر هستند.

حجت الاسلام مرتضی شعبان زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و به خصوص شهر قم اظهار داشت: در روزهای ابتدایی شیوع ویروش کرونا جمعی از گروه های تبلیغی جهادی به صورت خودجوش و  با پیشگامی مجموعه ای خانه طلاب جوان، مجموعه موسسه تخصصی امیر بیان  و گروه ای تحت پوشش تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور اقدام به تاسیس قرارگاه جهادگران عرصه سلامت کردند.

برنامه های  قرارگاه در سه محور پیشگیری ، درمان و همدلی است

وی ادامه داد: برنامه قرارگاه در سه محور پیشگیری ، درمان و همدلی و غمخواری از خانواده های متوفی و قدردانی از پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی استان قم تعریف شد.

حجت الاسلام شعبان زاده بیان داشت: در محور پیشگیری تبیین ابعاد بیماری و توزیع اقلامی که به پیشگیری در سطح قم کمک می کند، با همکاری سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) در حال انجام است.

تمرکز گروه های تبلیغی بر همراهی با بیماران است

وی ادامه داد: در درمان تمرکز گروه های تبلیغی و مبلغین بر همراهی با بیماران در مراکز درمانی است که بعد از پذیرش بیمار امکان بودن همراه از ناحیه خانواده برای بیماران امکان پذیر نیست و به واسطه این که تراکم و فراوانی بیماران در مراکز درمانی به خصوص بیمارستان فرقانی بالا است طلبه های جهادی با عنوان همراه جهادی به کمک پرستاران و پزسکان برای بهبود وضعیت بیماران رفته اند.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: دراولین اقدام دیروز حدود 50 نفر با آمادگی و آموزش های لازم پس از هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی به کمک پرستاران شتافتند که همان طوری که پیش بینی می شد هم بیماران و هم کادر درمانی از این حرکت جهادی استقبال کردند.

وی با بیان این که این گونه اقدامات امید افرین است، تاکید کرد: چنین برنامه هایی در  بهبود بیماران تاثیر بسزایی دارد و قطعا تا پایان ریشه کنی این بیماری ادامه خواهد داشت.

دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور افزود: جمعی از مشاورین بالینی مُبلغ به کمک همراهان جهادی با یک رویکرد تخصصی به بهبود وضعیت روانی بیماران می پردازند که این کار نیز قطعا نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

سرکشی و قدردانی از خانواده های پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی

وی بیان داشت: محور سوم  سرکشی و قدردانی از خانواده های پرسنل خدوم دانشگاه علوم پزشکی است  چرا که کادر درمانی چندین روز است که قرنطینه هستند و به همین منظور طلبه های حوزه علمیه به پاس قدردانی از این عزیزان برنامه ریزی کردند که این دیدارها انجام شود و در انتظار فراهم شدن مقدمات لازم از سوی دانشگاه هستیم.

حجت الاسلام شعبان زاده ادامه داد: سرکشی از خانواده هایی است که چند روز است که عزیزان آن ها در بیمارستان قرنطینه هستند و در مراحل درمانی قرار دارند، برنامه دیگر این قرارگاه است.

وی بیان داشت: این خانواده ها نگران هستند و از جزئیات اطلاع ندارند و این هیئت به دیدار خانواده ها خواهند رفت و  با آن ها همدردی خواهند کرد.

حجت الاسلام شعبان زاده افزود: دیدار با خانواده های متوفی نیز از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت همدردی با خانواده ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: عیادت و امیدآفرینی نسبت به بیماران بهبود یافته نیز در دستور است و قرار است در صورت مهیا شدن شرایط لازم  حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی و حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری نیز در این دیدارها حضور داشته باشند.

پیشنهاد تشکیل لشگر جهادگران عرصه سلامت با 5 هزار طلبه و بسیجی در قم

حجت الاسلام شعبان زاده تصریح کرد: از آنجا که این بیماری در سایر نقاط کشور نیز شیوع پیدا کرده، این قرارگاه به نهادهای مسئول پیشنهادی مطرح کرده که از همه ظرفیت های مدارس علمیه استان قم و طلبه ها و مبلغین در راستیای تشکیل لشگر جهادگران عرصه سلامت بهره گرفته شود.

وی ادامه داد: در این طرح از هر مدرسه علمیه 50 مبلغ و جمعا 2 و 500 نفر  طلبه  ساماندهی شود و در کنار 2500  نفر از بسیجیان با هدف ریشه کنی این ویروس در سطح استان قم با اولویت پیشگیری در بین مردم و توزیع اقلام مورد نیاز فعالیت خود را آغاز کنند.

دبیر تشکل فراگیر گروه های تبلیغی کشور با بیان این که تنها راه ریشه کن کردن شیوع این بیماری لشگر خودجوش عملیاتی است، تاکید کرد: این لشگر در قالب 2500 تیم دو نفره ظرف مدت 5 روز تمام منازل قم را در مدت 5 روز پوشش داده و علاوه بر توزیع اقلام آنها را نسبت به خطراتی که این بیماری آن ها را تهدید می کند، آگاه سازند.

وی در خاتمه بیان داشت: تاکنون 30 گروه تبلیغی با 200 مُبلغ و همچنین 100 مُبلغ به صورت انفرادی برای نقش آفرینی در ریشه کنی کرونا اعلام آمادگی کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha