جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حمله نژادپرستان در کوچک قلمداد کردن معضل اسلام هراسی در اسکاتلند

حوزه/ اخیرا گزارش جدیدی از نرخ بالای اسلام هراسی در اسکاتلند خبر داده، در عین حال برخی نژادپرستان در اینترنت موج جدیدی از نفرت و تعصب را ترویج داده و سعی کردند این گزارش را غیرضروری جلوه دهند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailyrecord، در پی انتشار گزارش تحقیقاتی که اخیرا توسط گروه هالیرود درباره اسلام هراسی در اسکاتلند منتشر شده، نژادپرستان پروژه ای جدید برای ممنوع سازی اسلام و مساجد علیه مسلمانان به راه انداخته و متعصبان راست افراطی نیز گفته اند که اسکاتلند باید از الغوی چین برای سرکوب مسلمانان استفاده کند.

گفتنی است این گزارش فاش کرد که آمار اسلام هراسی در اسکاتلند تکان دهنده بوده و بیش از ۸۰ درصد مسلمانان حداقل یک مرتبه اسلام هراسی را تجربه کرده و یک سوم کل جمعیت مسلمانان اسکاتلند بحث اسلام هراسی برایشان یک موضوع روزمره است. از ۵ نفر، ۴ نفر گفتند که آنها اسلام هراسی را تجربه کرده اند و تقریباً همین تعداد گفتند که این مسئله بدتر می شود. بیش از ۷۵٪ گزارش داده اند که مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفته اند و نزدیک به ۹۴٪ از آنها ابراز ترس از تجربه اسلام هراسی دارند.

راستگرایان افراطی با سعی در کوچک جلوه دادن مسئله اسلام هراسی مدعی شده اند که اسلام هراسی «یک مشکل واقعی نیست» و اینکه خرج کردن در این راستا «اتلاف بودجه عمومی» است. یک نژادپرست دیگر اظهار داشته که مسلمانان می خواهند جامعه ما را به دست بگیرند. دیگری اسلام را «ایدئولوژی منزجرکننده» خطاب کرده که به جامعه تعلق ندارد.

برخی از کاربران افراط گرای دیگر کار را به جایی رساندند که خواستار «تخریب مساجد با بولدوزر» شده اند.!

اناس سرور نماینده مسلمان پارلمانی در واکنش به این جبهه گیری ها گفته است: راست گرایی افراطی در اسکاتلند، بریتانیا و سرتاسر جهان رو به افزایش است و این واکنش های بیمارگونه به یک نظرسنجی عمومی نشان می دهد که دیگر نمی توانیم به آن ها به چشم یک گروه کوچک حاشیه ای نگاه کنیم.

سرور با خشم گفت: ما نمی توانیم بیکار بنشینیم و باید این نفرت و تعصب را به چالش بکشیم.  ما هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم تا اسکاتلند به جامعه ای تحمل پذیرتر و فراگیرتر تبدیل شود ، و این یک مبارزه برای همه ما است.

حمزه یوسف ، دادستان کل اسکاتلند گفت: این یک تحقیق مهم بود که نشان از تجربیات رایج اسلام هراسی نسبت به مسلمانان در اسکاتلند داشت. کاملاً صحیح است که گروهی از ترسوها از این تحقیق بعنوان فرصتی برای به اشتراک گذاشتن نفرت بزرگ خود استفاده کردند، اما نباید از تلاش های مهم برای مبارزه با نژادپرستی منحرف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha